نسخه چاپی

چین: هنوز به انرژی هسته‌یی متعهدیم

رییس بزرگ‌ترین شركت هسته‌یی چین اعلام كرد كه چون پكن در تلاش است از شدت نگرانی‌ها درباره‌ی انرژی هسته‌یی بكاهد، سرعت تایید پروژه‌های هسته‌یی در چند سال آینده كاهش خواهد یافت، ولی تعهد به صنعت هسته‌یی به قوت خود باقی است.

به گزارش نمابه نقل ازایسنا، سون چین، رییس شرکت هسته‌یی ملی چین گفت که توسعه صنعت هسته‌یی در مراحل اولیه قرار دارد و برخورد با موانع غیرقابل اجتناب است، ولی انرژی هسته‌یی هم‌چنان بخشی مهمی از استراتژی انرژی چین باقی می‌ماند و لازم است این صنعت تلاش بیش‌تری برای اثبات مزایایش به افکار عمومی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی روز دوشنبه در حاشیه کنگره‌ی حزب کمونیست چین در پکن گفت: در این‌جا و آن‌جا مشکلاتی وجود خواهد داشت، اما جهان مجبور است به انرژی هسته‌یی وابسته باشد.

این مقام چینی افزود که مسائلی که بخش هسته‌یی را در چین عقب می‌راند مشکلات مالی یا فن آوری نیست، بلکه لزوم پذیرش عمومی است.

پیش از وقوع حادثه هسته‌یی نیروگاه فوکوشیما دایچی ژاپن، بسیاری از افرد دخیل در صنعت هسته‌یی انتظار داشتند که چین ظرفیت 80 تا 90 گیگاواتی را برای سال 2020 تعیین کند، ولی هدف جدید این کشور 58 گیگاوات است.

با این حال سون تاکید کرد که عزم چین برای توسعه این بخش کاهش نیافته است.

او گفت: سرعت تایید راکتورهای هسته‌یی جدید کم‌تر خواهد بود، ولی مسیر اصلی تغییری نخواهد کرد.

پس از این که زمین لرزه و سونامی ماه مارس نیروگاه فوکوشیما دایچی را در آستانه‌ی یک فا جعه بزرگ قرار داد، چین دادن مجوز به راکتورهای هسته‌یی جدید را به حالت تعلیق درآورد، اما ا کنون این روند به حالت عادی برگشته است.

سون گفت که تعلیق تعدادی از پروژه‌های از پیش برنامه‌ریزی شده در حوزه‌های داخلی چین ربطی به نقص فن‌آوری یا خطرات امنیتی ندارد، بلکه بیش‌تر به خاطر این است که چین "‌تجربه‌ای " در ساخت چنین پروژه‌هایی ندارد و باید مطمئن شود که عموم مردم طرفدار آن‌ها هستند.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...