نسخه چاپی

در حوزه تشخیص هویت حرف اول را در منطقه می‌زنیم

عکس خبري -در حوزه تشخيص هويت حرف اول را در منطقه مي‌زنيم

رییس پلیس آگاهی ناجا از كشف بیش از ۴۵ درصد قتل‌ها در كمتر از ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش نما ،«سردار محسن حسن خانی» رییس پلیس آگاهی ناجا درباره آزمایشگاه‌های تشخیص هویت گفت: ما در منطقه حرف اول را در تشخیص هویت می‌زنیم و توانمندی لازم را در برخورد با موضوعات مبتلابه پلیسی را داریم.


وی با بیان اینکه در همه مراکز استان‌ها آزمایشگاه تشخیص هویت داریم، گفت: البته برخی از تجهیزات و امکانات فقط در آزمایشگاه های تشخیص هویت در تهران است، البته اسم این آزمایشگاه‌ها را به آزمایشگاه تشخیص هویت و کشف علمی جرم تغییر داده‌ایم، چراکه یکی از اهداف ما در سال جاری معطوف بر این است که کشف علمی جرم را توسعه دهیم.


سردار حسن خانی درباره زمان متوسط کشف وقوع جرم در پلیس آگاهی گفت: زمان متوسط برای کشف وقوع جرم در جرائم مختلف متفاوت است، به طور مثال بیش از ۴۵ درصد قتل‌ها در کمتر از ۴۸ ساعت کشف می‌شود. همچنین بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مسلحانه در مدت کمتر از دو الی سه روز کشف می‌شوند، اما برخی از جرائم پیچیده ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند و نمی‌توان زمان مشخصی را برای کشف جرم اعلام کرد. 


وی ادامه داد: در جرائم جنایی که مهمترین جرائم ما هستند و ما نیز در پلیس آگاهی معطوف به کشف جرائم جنایی هستیم، کشف وقوع جرم در سال بیش از ۹۰ درصد است، البته در جرائم قتل میزان کشفیات ۴ الی ۵ درصد بیشتر از جرائم جنایی است. 


رییس پلیس آگاهی ناجا درباره تشکیل دفاتر کارآگاه خصوصی گفت: ما ناگزیر هستیم به دلیل  اینکه بتوانیم خواسته‌های مردم را انجام دهیم، در این خصوص اقدام کنیم و در این راستا طرحی را ارائه کرده‌ایم که بنا بر آن در آینده دفاتری زیر نظر پلیس آگاهی ایجاد کنیم تا برخی از کارها مانند مشاوره در این دفاتر انجام شود، چرا که در برخی از پرونده‌های جعل، کلاهبرداری و حتی سرقت مردم نیاز به مشاوره دارند و در صورتی که این طرح مورد تایید قرار بگیرد و اجرا شود، می‌توان چنین خدماتی را در این دفاتر ارائه کرد.


سردار حسن‌خانی همچنین درباره پلیس در تراز انقلاب اسلامی در حوزه پلیس آگاهی گفت: حرکت به سوی پلیس در تراز انقلاب اسلامی از چهل ساله گذشته براساس منظومه‌های فکری مقام معظم رهبری که مبتنی بر مشی معصومین است، آغاز شده است. پلیس در این راستا برنامه‌هایش را پیگیری می‌کند. پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید پاسخگو و یار مهربان مردم باشد و در مقابل افرادی که مخل نظم و امنیت عمومی هستند، قاطعیت کامل داشته و علمی باشد. 


رییس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: ما در این راستا گام برداشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم پلیس علمی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

منبع:ایلنا

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...