نسخه چاپی

قلعه نویی: برای آسیب ندیدن فوتبال باید از اسكوچیچ حمایت كنیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: همه باید از اسكوچیچ حمایت كنیم تا تیم ملی فوتبالمان آسیب نبیند.



به گزارش نما، امیرقلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره انتخاب اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: به هر حال اکنون که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی شده است. باید حمایت کنیم همان طور که در زمان کی روش این کار را انجام دادیم. من یادم هست که تیم ملی فوتبال در اوایل سرمربیگری کی روش به تیم ملی لبنان باخت و اولین شکست تاریخ فوتبال کشورمان برابر تیم ملی لبنان بود. به هر حال من از آن دسته افرادی بودم که از کی روش حمایت کردم.

او ادامه داد: برخی از دوستان به انتخاب اسکوچیچ اعتراض دارند، اما مدیران فدراسیون فوتبال با همفکری اسکوچیچ را برای تیم ملی انتخاب کردند که به زعم من کارشان درست است. اکنون که اسکوچیچ انتخاب شده است باید این مربی را کمک کنیم و همه او را حمایت کرده تا بیشتر از این تیم ملی فوتبالمان آسیب نبیند.

قلعه نویی: برای آسیب ندیدن فوتبال باید از اسکوچیچ حمایت کنیم/ لیاقتش را نداشتم که سرمربی تیم ملی شوم

من با مسئولان فوتبال برای هدایت تیم ملی به توافق رسیدم

قلعه نویی بیان کرد: از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و کمیته فنی که مرا جزء گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی قرار دادند تشکر می‌کنم. به هر حال من با مسئولان فدارسیون فوتبال به توافق نهایی رسیده بودم و شرط‌های معقول مرا پذیرفته بودند، اما من بیان کردم که گزینه اول تا سومم سپاهان است. اگرمردم اصفهان و مدیران سپاهان راضی می‌شدند من هدایت تیم ملی را قبول می‌کردم. در جلسه‌ای که با حضور علی نژاد معاون وزارت ورزش، حیدربهاروند و مدیران سپاهان از جمله نیکفر، لطفی و تابش حضور داشتند من بیان کردم که گزینه اول تا سومم سپاهان است.

او ادامه داد: به هر حال همه کار‌ها انجام شده بود، اما فشار‌ها روحی و روانی که برمن وارد شد در تهایت قسمت شد در سپاهان بمانم. هر کسی آرزو دارد سرمربی تیم ملی فوتبال شود، اما تعهد اخلاقی که به سپاهان داشتم در نهایت نتوانستم از این تعهد بگذرم.
پیشنهاد حضور همزمان در تیم ملی و تیم سپاهان ندادم

قلعه نویی درباره اینکه فدراسیون فوتبال رضایت داشت که او همزمان سرمربی تیم ملی و تیم سپاهان باشد، گفت: نه این موضوع حرفه‌ای نبود و من چنین پیشنهادی نداده بودم که همزمان سرمربی تیم ملی و تیم سپاهان باشم. به هر حال کارم با تیم ملی تمام شده بود و من ۲۴ ساعت فرصت خواستم تا تصمیم نهایی را بگیرم. من خیلی با خودم کلنجار رفتم، اما دیدم نمی‌توانم هدایت تیم ملی را قبول کنم. بعد از ۱۳ سال قسمت شد تا به فوتبال مملکت خود خدمت کنم، اما لیاقتش را نداشتم. توانایی و لیاقت اسکوچیچ از من حقیر بیشتر است.

قلعه نویی درباره اینکه قرار بود تا پایان جام جهانی قطر سرمربی تیم ملی فوتبال باشد، بیان کرد: من گفتم که تا بعد از جام ملت‌های آسیا با تیم ملی فوتبال خواهم بود. در دورانی که کیومرث هاشمی و همکارانشان به من کم لطفی کردندT بحث من همین بود که باید به سرمربی تیم ملی زمان داده شود تا بتواند کارش را به درستی انجام بدهد.
اسکوچیچ باید احساس امنیت کند

او درباره اینکه چه پیشنهادی برای اسکوچیچ دارد، گفت: تیم ملی فوتبال باید برنامه‌های خاص خود را داشته باشد و ما هیچ برنامه فیفا دی نداریم و فقط بازی‌های مقدماتی جام جهانی در فروردین ماه قرار است انجام بدهیم. ما باید حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم و اسکوچیچ احساس امنیت کند و هنوز او کارش را شروع نکرده خیلی از دوستان ما به او حمله کردند. به نظرم این کار حرفه‌ای نیست و از اسکوچیچ حمایت کنیم و یک بار از دوشش برداریم. دوستان نقطه نظرات خود را به اسکوچیچ بگویند. از زمان کی روش به بعد همه بسیج شدند و به تیم ملی کمک می‌کنند و فقط در دوران من بود که رسانه‌ها حمایتم نمی‌کردند.

قلعه نویی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم و اسکوچیچ کمک کنیم و اسکوچیچ در بخش فنی باید تاکنیک‌های خود را اجرا کند. همچنین فدراسیون فوتبال که بخش ستادی را برعهده دارد باید به اسکوچیچ کمک کند. طبق برنامه قرار است ۲۵ خردادماه انتخابات برگزار شود و رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود. تیم ملی فوتبال کشورمان نیاز به حمایت دارد تا از این مرحله عبور کرده و به جام جهانی برود.
ما با فوتبال می‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم

سرمربی سابق استقلال درباره دربی سرخابی‌ها راضی کننده بود و اینکه تنها بازی بود که به جنجال کشیده نشد، گفت: ما همزمان با دربی پایتخت، بازی داشتیم و شهرآورد را ندیدم. دربی که ۴ گل داشت به طور حتم بازی خوبی بوده است. به هر حال همین که دربی به جنجال کشیده نشد و بداخلاقی در آن کم بوده است یک نقطه قوت محسوب می‌شود. فوتبال معقولی پیچیده است که خیلی از معضلات جامعه را می‌تواند پیشگیری کند. فوتبال یک صنعت است، اما در بعضی از مواقع فوتبال را تهدید دانستند و به اعضای کمیسیون اصل ۹۰ عرض کردم که ما باید فوتبال را فرصت بدانیم. ما با فوتبال می‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم و مسئولان با نگاهی دیگر فوتبال را ببینند و مردم با فوتبال دارند زندگی می‌کنند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...