نسخه چاپی

انتقاد دانشجو از مدل ولایتمداری برخی‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی می‌گویند برای بازگشت دیر نیست، ولی خودشان هیچ‌گاه به دامن ولایت و مردم 9 دی برنگشتند و حتی برائت از فتنه را در كلام قائل نیستند؛ اما ادعا دارند و خود را مالك كشور می‌دانند.

به گزارش نما به نقل از فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم نکوداشت مقام علمی شهید حسن طهرانی مقدم با بیان اینکه با برگزاری مراسم نکوداشت شهید حسن طهرانی‌مقدم شاید ما تشنگان قدرت، پست و مقام را در مسیر ولایت قرار دهد، اظهار داشت: ولایتمداری در عمل شرط عاقبت به خیری و الگوی بسیار روشنی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ویژگی‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم تصریح کرد: حاج حسن طهرانی‌مقدم دانشمندی بی‌ادعا و ولایتمدار بود.

دانشجو با بیان اینکه شهادت امری قدسی است، گفت: جان دادن در به دست آوردن مطامع دنیایی عین بی‌خردی است و جان دادن به خاطر سرزمین نیز ممکن است ارزش داشته باشد، ولی قداست ندارد.

وی افزود: جان دادن برای سرزمین یک امر فطری است که همه جانداران این کار را انجام می‌دهند؛ بر این اساس ممکن است ارزش داشته باشد، ولی قداست ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی می‌خواستند شهادت را به عنوان یک امر دفعی، مطرح کنند، تصریح کرد: کسانی که شهادت را به عنوان یک امر دفعی می‌دانند، فکر می‌کنند خاطره مردم کار آنها را فراموش کرده است؟

دانشجو در توضیح «امر دفعی» تصریح کرد: امر دفعی، امری است که با هیجان صورت می‌گیرد و با منطق سنخیتی ندارد.

به گفتی وی، «اتفاق» نیز بر اساس جهل صورت می‌گیرد، در حالی که انتخاب منبع شناخت دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عاشورا، یک انتخاب است، تاکید کرد: شهادت جهان‌بینی عاشورا است؛ زیرا کسانی که در صف عمر و عاص قرار داشتند، می‌دانستند در چه صفی حضور دارند و آنهایی که در خیمه امام (ع) بودند نیز نسبت به حضور خود شناخت داشتند.

دانشجو با تاکید بر اینکه شهادت نتیجه بلافصل شناخت است، اظهار داشت: منظور آن شناختی نیست که از طریق حواس پنجگانه به دست می‌آید، بلکه شناختی است که از مسیر عقل می‌گذرد و از ضمیر قلب برمی‌خیزد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهید بهترین گوهر حیات خود را با شناختی کامل از حق و باطل در مسیر مبارزه با باطل و طاغوت فدا می‌کند، تصریح کرد: شهید در مسیر نهضت انبیاء، انتظار و برپایی حکومت موعود حرکت می‌کند و به این دلیل است که شهید قداست دارد و شهادت امری قدسی است.

دانشجو ادامه داد: شهادت آزاد‌منشی هدفدار، ایثارگری، بی‌ادعا بودن، اخلاص، ذوب شدن در انتظار، ولایتمداری و مالامال بودن سینه از عشق می‌خواهد و باید شب‌ها سر بر سجده گذاشت و تنها او را خواند و در تنهایی نیز فقط باید او را دید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دو نوع خدمت به خلق وجود دارد، گفت: یک نوع از خدمت به خلق آن است که برای رضای خدا صورت گیرد و نوع دیگر خدمت به خلق برای دستیابی به پست و مقام و قدرت است.

دانشجو در مورد نوع اول خدمت به خلق اظهار داشت: خدمت به خلق اگر برای رضای خدا باشد، نام نمی‌خواهد و شخص بی‌ادعا خواهد بود و همچنین خدمت خلق برای رضای خدا انسجام، وحدت، ایثارگری و بی‌ادعایی می‌آورد.

وی افزود: خدمت به خلق نیز اگر برای پست و مقام باشد کینه، نزاع و تفرقه می‌آورد و برای تیتر شدن در اخبار و روزنامه‌ها هیچ خط قرمزی ندارد، زیرا به دنبال نام و شهرت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برخی حرف از اخلاق می‌زنند در حالی که در عین بی‌اخلاقی هستند و بزرگترین دروغ‌ها را در روزنامه‌های خود می‌گویند و همچنین از سویی لاف ولایتمداری می‌زنند، در حالی که دل در گرو پست و مقام دنیوی دارند.

دانشجو اضافه کرد: برخی می‌گویند برای بازگشت دیر نیست، ولی خودشان هیچگاه به دامن ولایت و مردم 9 دی برنگشتند و حتی برائت از فتنه را در کلام قائل نیستند؛ اما ادعا دارند و خود را مالک کشور می‌دانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: برخی ادعای خط امام دارند، در حالی که امام (ره) حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانند.

وی افزود: برخی ادعای خط امام(ره) دارند، ولی وقتی فرصتی به دست می‌آید‌ 18 تیر به پا می‌کنند و وقتی فرصت از آنها گرفته می‌شود، دست در دست دشمن فتنه 88 را می‌سازند.

دانشجو با تاکید بر اینکه چه زیباست که بدون چشم‌داشت، بی‌ادعا و در عین بی‌نامی به مردم خدمت کرد، گفت: شهید حسن طهرانی مقدم چنین ویژگی‌هایی داشت که شهادت زیبنده او بود.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...