نسخه چاپی

حفتر به الجزایر می‌رود

وزیر خارجه الجزایر چهارشنبه هفته گذشته به شهر بنغازی واقع در شرق لیبی رفت و با مقامات دولت موقت و ژنرال حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دیدار كرد.


به گزارش نما، وزیر خارجه الجزایر چهارشنبه هفته گذشته به شهر بنغازی واقع در شرق لیبی رفت و با مقامات دولت موقت و ژنرال حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دیدار کرد.

اخبار بین الملل - در این دیدار صبری بوقادوم دعوتنامه رئیس جمهور الجزایر را تسلیم حفتر کرد تا او با سفر به الجزیره با عبدالمجید تبون و سایر مقامات بلندپایه الجزایر درباره پایان دادن به بحران لیبی گفت وگو کند.

وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌الملل دولت موقت با استقبال از فعال شدن کشورهای همجور لیبی برای پایان دادن به جنگ داخلی این کشور درباره سفر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به الجزایر گفت: سفر ژنرال خلیفه حفتر به الجزایر در روزهای آینده انجام خواهد شد. شاید تا قبل از پایان یافتن ماه جاری میلادی این سفر انجام شود.

به نوشته پایگاه خبری " اخبار لیبیا " عبدالهادی الحویج تصریح کرد: طبرق و الجزیره از سفر ژنرال حفتر به الجزایر استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل لیبی وجود شبه نظامیان و سلاح در این کشور است، اظهار داشت: کشورهای مغرب عربی برای حل بحران لیبی نسبت به کشورهای اروپایی و بین‌المللی نزدیک‌تر و در اولویت قرار دارند و ما از کشورهای عربی می‌خواهیم در نشست‌های بین‌المللی در خصوص لیبی نقش تماشاگر را بازی نکند.

از سوی دیگر نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با اشاره به گفت وگوی طرف‌های متخاصم در جنگ طرابلس برای تشکیل کمیته مشترک(۵-۵ ) نظارت برآتش بس گفت: این مذاکرات به طور غیر مستقیم است و سازمان ملل به هیچ کدام از طرف‌های مذاکره کننده فشار وارد نمی‌کند.

غسان سلامه گفت: شرکت کنندگان در نشست ژنو به زودی به لیبی باز خواهند گشت تا نتیجه گفت وگوهای خود را به اطلاع مقامات عالی رتبه خویش برساند.

تشکیل کمیته نظارت برآتش بس در جنگ لیبی یکی از مصوبات نشست برلین است. مذاکرات برای تشکیل این کمیته هفته گذشته تحت نظارت سازمان ملل در ژنو شروع شد.

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...