نسخه چاپی

اصلاح‌طلبان اينگونه گذشت و سعه صدر نظام را پاسخ مي‌دهند

ادعاهای وقیحانه و مضحك یك عضو مجمع روحانیون

این اظهارات انصاری در حالی عنوان می‌شود كه در جریانه فتنه آمریكایی ـ اسرائیلی 88، هیچ یك از چهره‌های اصلاح‌طلب حاضر به اعلام برائت از حمایت‌های آشكار سران آمریكا و رژیم منفور صهیونیستی از جریان فتنه سبز نشدند و البته سران اصلاحات در حمله به مبانی نظام و تاخت و تاز به "جمهوریت" نظام كه مستحضر به مشاركت 80 درصدی مردم در انتخابات بود نیز گوی سبقت را از دشمنان دیرینه این نظام و مردم ربودند!

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مجید انصاری عضو مجمع روحانيون در گفت‌وگویی تفصیلی با يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب، اظهاراتي تامل‌برانگيزي را مطرح مي‌كند كه جاي بررسي دارد.

انصاري در بخشي از اين گفتگو بدون اشاره و توجه به خواست مردم در حماسه 9 دي براي محاكمه سران فتنه مي‌گويد: حتما از جناب آقاي ميرحسين موسوي و آقاي كروبي بايد رفع حصر شود و اين مطالبه جدي و دائمي اصلاح‌طلبان است.

وي در بخش ديگري از گفتگو اعلام كرده: ما به هيچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاكميت نبوده و نيستيم. چراغ را ما بايد سبز كنيم. ‏

اين عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه بيان مي‌كند: نگاه ژورناليستي به سخنان آقاي خاتمي موجب شد كه از اظهارات ايشان، شروط خاتمي تلقي شود.

انصاري در بخش ديگري از اظهاراتش مدعي شده: در آن فضا(سال 84) هر كسي ‏در مقابل آقاي هاشمي قرار مي‌گرفت برنده انتخابات مي‌شد. بنابراين در تحليل‌ها نبايد گفت كه گفتمان اصولگرايي پيروز شد و ‏گفتمان اصلاح‌طلبي شكست خورد. شيوه تبليغي تخريب‌گرايانه توام با ناشي‌گري جريان اصلاح‌طلب باعث پيروزي آقاي احمدي‌‏نژاد در انتخابات شد البته از حق هم نبايد گذشت كه شعارهاي محوري‌اي كه آقاي احمدي‌نژاد براي انتخابات84 مطرح كردند ‏شعارهاي عامه‌پسند و عامه‌فهمي بود كه با گفتمان انقلاب انطباق داشت اگرچه بعدها مشاهده كرديم كه اين شعارها تحقق پيدا ‏نكرد. مهرورزي، عدالت، ساده زيستي، پاك‌دستي و امثال اينها شعارهاي جذابي بود... ‏

اين عضو مجمع روحانيون مبارز در قسمتي ديگر از اين گفتگو بدون اشاره به عدم اقبال توده‌هاي مردم در ادوار گذشته انتخابات به خصوص انتخابات نهم و دهم رياست‌جمهوري، انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم مجلس و ... مدعي شده كه شك ندارم كه اصلاح‌طلبان پيروز ‏انتخابات خواهند بود!

و البته اين ادعاي جالب انصاري در حاليست كه تا انتخابات رياست جمهوري آتي چيزي حدود 7 ماه باقي مانده و آقاي انصاري بايد اعلام كنند كه براساس كدام نظرسنجي پروزي اصلاح‌طلبان را نويد مي‌دهد چناچه در جريان فتنه 88 نيز اصلاح‌طلبان اين اشتباه استراتژيك را مرتكب شدند و آتش تهيه فتنه 88 را با كليدوارژه "تقلب" تدارك ديدند.

انصاري در ادامه مي‌گويد: ما در مجمع روحانيون مبارز، نظام جمهوري اسلامي را قبول داريم. ما قانون اساسي موجود را قبول داريم. ما حركت‌هاي ‏براندازانه را رد مي‌كنيم. ما معتقد به اصلاحات در درون نظام با همين ساختار موجود هستيم. اين مسائل را بارها و بارها آقاي خاتمي ‏و دوستان اصلاح‌طلب با صداي بلند گفته‌اند. اگرچه ما قانون اساسي را وحي منزل نمي‌دانيم اما معتقديم كه با همين قانون اساسي و ‏بدون اعمال اراده شخصي و برخورد گزينشي مي‌توان تامين منافع ملي را داشت و مي‌توان چهره‌يي دموكراتيك از نظام به نمايش ‏گذاشت.

انصاري در حالي مدعي پايبندي به قانون اساسي شده كه بسياري از چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در جريان فتنه 88 رسما عليه بسياري از اصول قانون اساسي از جمله جايگاه ولايت فقيه، شوراي نگهبان و ... وارد عرصه شدند و بدون ارائه كوچكترين سندي دال بر وقوع تقلب در انتخابات، با اردوكشي خياباني و با به آتش كشيدن شهر و امنيت مردم، خواستار ابطال انتخاباتي شدند كه به صورت كاملا قانوني برگزار شده بود.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز البته در ادامه مصاحبه خود اذعان داشته: آقاي احمدي‌نژاد از دل جريان اصولگرايي بيرون آمد. اصولگرايان در انتخابات شوراي شهر دوم وارد بازي شدند و از دل آن ‏شوراي شهر جريان جديدي با همان تفكر اصولگرايي و همراهي اصولگرايان به نام آبادگران بيرون آمد و شوراي شهر را در ‏دست گرفت و آقاي احمدي‌نژاد شهردار جريان اصولگرا بود. ابتداي ورود آقاي احمدي‌نژاد به سطوح بالاي مديريتي كشور از سكوي ‏اصولگرايان در شوراي شهر دوم شكل گرفت.

وي با طرح ادعاي تخريب هاشمي در سال 84 مي‌افزايد: خط تخريب ناجوانمردانه بود و با تقابل‌سازي ميان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و آقاي احمدي‌نژاد با طرح چند مساله روحاني بودن و ‏نبودن، پير بودن و نبودن رو به تخريب‌هايي آوردند كه واقعا بي‌سابقه بود. براي مثال سخن از اشرافي‌گري كردند و همزمان ‏شعارهايي را آقاي احمدي‌نژاد تحت عنوان ساده زيستي، مردمي بودن، عدالت، فيلم انتخاباتي و سبك برخورد با مساله انتخابات ‏مطرح كرد كه فضاي دوقطبي بين آقاي هاشمي و آقاي احمدي‌نژاد ساخته شود و جريان تندروي مقابل آيت‌الله هاشمي در يك شوي ‏تبليغاتي و در يك فضاي به‌شدت ملتهب و غبار‌آلود تبليغاتي توانست آقاي هاشمي را كنار بزند. در آن فضا به نظر من هر كسي ‏در مقابل آقاي هاشمي قرار مي‌گرفت برنده انتخابات مي‌شد. بنابراين در تحليل‌ها نبايد گفت كه گفتمان اصولگرايي پيروز شد و ‏گفتمان اصلاح‌طلبي شكست خورد. شيوه تبليغي تخريب‌گرايانه توام با ناشي‌گري جريان اصلاح‌طلب باعث پيروزي آقاي احمدي‌‏نژاد در انتخابات شد. البته از حق هم نبايد گذشت كه شعارهاي محوري‌اي كه آقاي احمدي‌نژاد براي انتخابات84 مطرح كردند ‏شعارهاي عامه‌پسند و عامه‌فهمي بود كه با گفتمان انقلاب انطباق داشت اگرچه بعدها مشاهده كرديم كه اين شعارها تحقق پيدا ‏نكرد. مهرورزي، عدالت، ساده زيستي، پاك‌دستي و امثال اينها شعارهاي جذابي بود... ‏

مجيد انصاري ضمن اتنقاد از عملكرد دولت احمدي‌نژاد اينگونه بيان مي‌كند كه از مدت‌ها قبل معتقد بوده كه روش و مديريت اقتصادي آقاي احمدي‌نژاد براي كشور مشكل‌زا خواهد بود و كشور با اين سبك مديريتي ‏به بن‌بست مي‌رسد. در سال 85 در ديداري با ايشان، مشفقانه و دوستانه صحبت كردم و گفتم كه كنار گذاشتن علم اقتصاد، زير ‏سوال بردن تمام دستاوردهاي نظام و انتصاب برخي افراد نامناسب مشكلات زيادي براي كشور به وجود مي‌آورد. از سوي ديگر ‏گفتماني كه آقاي خاتمي در سياست خارجي با عنوان تعامل با كشورهاي خارجي انتخاب كرده و توانسته بود اعتماد جهانيان را ‏به ايران و انقلاب ايرانيان جلب كند با تغيير گفتمان هزينه‌هاي بسياري را در پرونده هسته‌يي كه تا پيش از اين نظام كار خودش ‏را به بهترين وجه داشت انجام مي‌داد به وجود آورد.


وي البته در بخش كوتاهي از اين مصاحبه نيم‌نگاهي نيز به كرده دوستان افراطي اصلاح‌طلب خود داشته و به آنها توصيه مي‌كند كه جريان اصلاح‌طلب بايد مراقب افراد افراطي، عناصر نفوذي احتمالي، شعارهاي ‏بدلي و جريان‌هاي برانداز و اقدامات براندازانه باشد. ما طي چند سال گذشته همواره از ناحيه كساني كه كمترين نسبت را با اصلاحات ‏و اصلاح‌طلبان داشته‌اند بيشترين ضربه را خورده‌ايم؛ چرا كه غير مسوولانه سخن گفته‌اند و جناح رقيب سخن غيرمسوولانه يك ‏نفر را به حساب كل جريان اصلاحات گذاشته است و غيرمنصفانه سعي كرده هر نارسايي كه از ناحيه يك فرد دست چندم اصلاح‌طلب مطرح شده را به حساب كل جريان اصلاح‌طلب و سران اين جريان بگذارد.

اما اين اظهارات انصاري نيز در حالي عنوان مي‌شود كه در جريانه فتنه آمريكايي ـ اسرائيلي 88 هيچ يك از چهره‌هاي اصلاح‌طلب حاضر به اعلام برائت از حمايت‌هاي آشكار سران آمريكا و رژيم منفور صهيونيستي از جريان فتنه سبز نشدند و البته سران اصلاحات در حمله به مباني نظام و تاخت و تاز به "جمهوريت" نظام كه مستحضر به مشاركت 80 درصدي مردم در انتخابات بود نيز گوي سبقت را از دشمنان ديرينه اين نظام و مردم ربودند!

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...