نسخه چاپی

بخش «استان ادلب»‌ بزرگراه حلب-دمشق آزاد شد

مركز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» ضمن اذعان به تسلط ارتش سوریه بر مسیر «ام-5» در استان ادلب (حلب-دمشق)، خبر داد كه فقط 30 كیلومتر باقی مانده تا كل این بزرگراه از حلب تا دمشق به صورت كامل آزاد شود.


به گزارش نما، منابع خبری از پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان حلب (شمال سوریه) و جنوب شرق استان ادلب (شمال غرب سوریه) خبر می‌دهند.

اخبار بین الملل- مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریست‌ها- اذعان کرد که ارتش سوریه در حال پیشروی در جنوب استان حلب و در نزدیکی مرزهای اداری با استان ادلب است.

دیدبان گزارش داد که ارتش سوریه توانسته است مناطق «اجز»، «خواری»، «أباد» و «ایبلا» واقع در جنوب استان حلب را آزاد کند.

بنا بر این گزارش، با این پیشروی، نیروهای ارتش سوریه در داخل استان ادلب توانستند کنترل مسیر بین‌المللی حلب-دمشق را به دست گیرند و فقط سی کیلومتر باقی مانده است که ارتش سوریه بتواند کنترل کامل این مسیر مهم را به دست گیرد. در واقع این سی کیلومتر، شامل سیزده روستا و شهرک است که در اشغال تروریست‌ها قرار دارد.

مسیر حلب-دمشق معروف به «ام-۵» طولانی‌ترین جاده در سوریه به طول 356 کیلومتر است. این مسیر از دمشق شروع می‌شود و پس از گذشتن از شهر حمص (مرکز استان حمص)، شهر حماه (مرکز استان حماه)، و شهرهای خان‌شیخون، معرة النعمان و سراقب در استان ادلب، به شهر حلب (مرکز استان حلب) ختم می‌شود. سه شهر اخیر در استان ادلب، اخیرا آزاد شدند.

نیروهای سوری روز گذشته در همین مسیر، مناطق «زیتان»، «برنة» و «حویر العیس» در جنوب استان حلب را نیز آزاد کردند.

تسلط آتشباری ارتش سوریه بر منطقه مهم «العیس»

در همین ارتباط، پایگاه خبری «مراسلون» گزارش داد که که ارتش سوریه از شرق استان ادلب به سمت جنوب استان حلب در حال پیشروی است و چند روستا و شهرک را در شمال شرق شهر تازه آزاد شده «سراقب» تا جنوب حلب آزاد کرده است.

مراسلون خبر داد که افزون بر مناطق مذکور، مناطق «الضاهریه»، «الثریا» و «رسم الورد» نیز آزاد شده است. با این پیشروی، منطقه «العیس» و ارتفاعات اطراف آن، از شرق، شمال و جنوب، تحت تسلط آتشباری ارتش سوریه قرار گرفت.

احتمالا آزادسازی شهرک و ارتفاعات العیس، هدف بعدی ارتش سوریه باشد؛ زیرا آزادسازی این مناطق، برتری نظامی فوق‌العاده‌ای به نیروهای سوری می‌دهد و می‌توانند تسلط خود را بر مسیر «ام-۵» تکمیل کنند.

نیروهای سوری در تلاش هستند مناطق واقع در شرق بزرگراه حلب-حماه- دمشق را آزاد و به سمت غرب پیشروی کنند تا بدین ترتیب، امنیت این مسیر نیز تأمین شود.

ارتش سوریه روز گذشته شهر راهبردی سراقب را در ریف ادلب آزاد کرد. با احتساب این شهر، ارتش سوریه حدود نیمی از استان ادلب را آزاد کرده است. تروریست‌ها هم شهر ادلب، شمال و بخشهایی از جنوب غرب این استان را در اشغال خود دارند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...