نسخه چاپی

تظاهرات مردم الجزائر برای پنجاه و یكمین جمعه متوالی

مردم الجزائر برای پنجاه و یكمین جمعه متوالی تظاهرات برگزار كرده و خواستار بركناری سیاستمداران دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق این كشور شدند.




به گزارش نما، هزاران نفر از مردم الجزائر روز جمعه (دیروز) برای پنجاه و یکمین جمعه متوالی در شهرها و مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

اخبار بین الملل- تظاهرات‌کنندگان اگرچه تعدادشان نسبت به دوره قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر شده است اما همچنان این تظاهرات‌ها ادامه دارد و معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری همه عناصر دوره رئیس‌جمهور سابق، افزایش سطح آزادی‌ها و آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله « کریم طابو » که از بیش از سه ماه قبل بازداشت شده است، شدند.

نیروهای امنیتی الجزائر نیز به طور گسترده در خیابان‌ها حضور داشتند و جوانان با برگزاری تظاهرات در پایتخت الجزائر، قسنطینه و برج بوعریریج بر استمرار اعتراضات تأکید کردند.

اعتراضات مردمی در الجزائر از ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ در اعتراض به نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» برای پنجمین دور متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد و پس از آن این اعتراضات گسترده‌تر شد و خواسته‌های معترضان آزادی‌های فردی، گروهی، حقوق بشر و برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت را شامل شد.

در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری الجزائر « عبدالمجید تبون » نخست‌وزیر سابق در دوره بوتفلیقه با کسب بیشترین درصد آراء پیروز شد اما رهبران حرکت‌های اعتراضی مردمی بر ضرورت پایبندی به خواسته‌های معترضان و مخالفت با گفت‌وگو با تبون تأکید دارند.

رئیس‌جمهور الجزائر روز پنج‌شنبه گذشته نیز فرمان عفو حدود ۱۰ هزار زندانی را صادر کرد که در میان تعدادی از کسانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند، وجود دارند.

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...