نسخه چاپی

تئاتری‌ها به دنبال شناخت بیشتر سردار سلیمانی

صبح امروز محفل خاطره گویی «نمایش خاطره» با حضور هنرمندان تئاتر و همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.


به گزارش نما، صبح امروز محفل خاطره گویی « نمایش خاطره » با حضور هنرمندان و فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

اخبار فرهنگ و هنر - حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این نشست گفت: این محفل برگزار شد تا بتوانیم درباره حاج قاسم سلیمانی بیشتر بدانیم و در حوزه نویسندگی و مستندسازی به تولیدات تازه‌ای دست یابیم. باید این نوع جلسات با همین موضوعات هر فصل برگزار شود. با توجه به اینکه جشنواره تئاتر مقاومت را پیش رو داریم، بخشی را به حاج قاسم سلیمانی اختصاص داده ایم تا این جشنواره خروجی موثرتری داشته باشد. انجمن تئاتر انقلاب از سه اثر در حوزه صحنه حمایت می‌کند و مبلغ ۵ الی ۸ میلیون تومان می دهد. برای تئاتر خیابانی و بچه‌های مسجد هم ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین بهداروند معاون مدیر مرکز هنرهای نمایشی ، در این نشست گفت: این اواخر حوادثی برای ما اتفاق افتاد که خاطرات تلخی را برای کشور رقم زد. ما امیدواریم به برکت خون حاج قاسم سلیمانی به اهدافی که ایشان در نظر داشتند، برسیم. در گونه‌های مختلف تئاتر جای نمایش و تئاتر دفاع مقدس بسیار خالی بوده و هست؛ اما در سال‌های اخیر نمایش‌هایی با رویکرد‌ دفاع مقدس اجرا می‌شود که با استقبال خوبی هم مواجه شده. همین نشان می دهد که تئاتر دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت اجرای زیادی دارد. امروز میزبان سردار اسدی هستیم تا از حاج قاسم سلیمانی برای ما بگوید و هنرمندان تئاتر از ایشان بیشتر بدانند.
در ادامه، سردار اسدی در پاسخ به این سوال که حاج قاسم سلیمانی چه کسی بود، بیان کرد: از جنگ جهانی دوم تا امروز کسی این قدرت را نداشت که بتواند پایگاه آمریکا را بزند؛ اما ما زدیم و این برای ما ایام الله است. تشییعی که برای سردار اسلام اتفاق افتاد، ایام الله است. در نزدیکی کرمان و روستایی به نام قنات ملک، کودکی به دنیا آمد؛ این کودک بزرگ شد و به کرمان آمد. او می‌خواست وارد سپاه شود، اما سپاه او را نمی‌پذیرفت و برادری واسطه حضور ایشان در سپاه شد. سپاه نیروی مسلحی است که امام خمینی (ره) دستور تشکیل آن را برای پاسداری از اسلام دادند. از روز‌های نخست انقلاب شیاطین کار‌های خود را آغاز کردند و برنامه‌هایی علیه انقلاب طراحی و اجرا نمودند.

وی افزود: پاسداران به کردستان رفتند و حاج قاسم هم میان آن‌ها بود. در دومین سال انقلاب، جنگ به ما تحمیل شد و حاج قاسم هم به خوزستان رفت. سال دوم جنگ فرماندهان تیپ را تشکیل دادند و حاج قاسم هم تیپ ۴۱ ثارالله که متشکل از رزمندگان کرمان، سیستان و هرمزگان بود و کار‌های بزرگی را در ایام جنگ انجام داد، را راه انداخت. بعد از جنگ همه به خانه هایشان بازگشتند، اما حاج قاسم همچنان به دنبال اشرار و ضد انقلاب‌ها بود. او ۲۲ سال پیش به تهران آمد و فرمانده نیروی قدس شد. نیروی قدس خارج از مرز‌های ایران فعالیت دارد و حاج قاسم خط مقدمی که به کشور نزدیک شده بود را به آن طرف مدیترانه منتقل کرد. ما امنیت امروز کشور را مدیون شهدا و حاج قاسم هستیم.

سردار اسدی اظهار کرد: روزی به دفتر حاج قاسم سلیمانی رفتم و دیدم چیزی می‌نویسد. گفتم حاج قاسم دست به قلم شده اید؟ گفت: برنامه ۲۰ سال آینده نیروی قدس را می‌نویسم تا برای اجرای آن آماده شویم. من بعد از آن دیگر حاج قاسم را پشت میز ندیدم و ایشان مدام در میادین جنگ بودند. گام اول انقلاب شهید داشت و شهدای بسیاری برای انقلاب جنگیدند. گام دوم هم نیاز به شهید دارد؛ همان‌طور که امام فرمود: «ما را بکشید تا قوی‌تر شویم». نگاه کنید با شهادت حاج قاسم سلیمانی کشور ما در دید جهانیان چگونه شد. تشییع حاج قاسم دست کمی از تشییع امام خمینی (ره) نداشت؛ این یعنی ما برای گام دوم انقلاب آماده شده‌ایم و شک نکنید در انتهای گام دوم انقلاب، اسرائیل و آمریکای جنایتکار وجود ندارند.

او درباره نقش هنر و هنرمندان در ترسیم واقعیت زندگی شهدا تاکید کرد: اگر هنرمندی هنر داشته باشد، می‌تواند بهترین تابلو‌ها را از حاج قاسم سلیمانی ترسیم کند. حاج قاسم سلیمانی هر روز غسل شهادت می‌کرد. ما همسایه حاج قاسم سلیمانی هستیم. در زمان شهادت ایشان صدایی را از خانه شان شنیدم و به درب منزل ایشان رفتم، ولی در نزدم. می‌دانستم حاج قاسم ۷۰ درصد جانبازی دارد و فکر کردم اتفاقی برای ایشان افتاده است؛ نهایتاً تلفن من زنگ خورد و از شهادت حاج قاسم خبردار شدم.

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...