نسخه چاپی

دستگاه قضایی تمام‌قد به میدان حل مشكلات تولید كنندگان آمده است

عکس خبري -دستگاه قضايي تمام‌قد به ميدان حل مشکلات توليد کنندگان آمده است

دبیر سندیكای تولیدكنندگان لوله و پروفیل فولادی گفت: دستگاه قضایی ضمن اصلاح ساختار‌های پیشین، تمام‌قد به میدان حل مشكلات و دغدغه‌های قضایی تولید كنندگان، خصوصا در مسایل مالی همچون بانك، بیمه، مالیات آمده است.

به گزارش نما به نقل از میزان، امیر حسین کاوه اظهار کرد: رونق تولید، از موضوعات اصلی کشور در حوزه صنعت است که از جمله مهمترین راهکار‌های ارائه شده در این‌بخش می‌توان به جلوگیری از واردات کالایی که مشابه داخلی به حد کافی دارد، تولید کالایی با کیفیت مرغوب، ثبات سیاست‌ها و قوانین و نیز حذف قوانین زائد و مخل تولید، تامین امنیت سرمایه گذاری، توسعه صادرات غیرنفتی با پرهیز از خام فروشی، حضور آحاد ملت در عرصه تولید از طریق سیاست‌های اصل ۴۴ و در نهایت بکارگیری نیرو‌های متعهد، متخصص، جوان و با انگیزه در راس امور؛ اشاره کرد.


 دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: موضوع مهم در این میان کاهش درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت و جایگزینی آن با صادرات محصولات غیرنفتی با رویکرد پرهیز از خام فروشی بوده است.


 وی گفت: این مهم سبب شد تا نهضت صادرات غیرنفتی در کشور رقم بخورد و با توجه به تولیدات با کیفیت محصولات ایرانی، بازار‌های صادراتی ۱۵ کشور در منطقه هدف گذاری گردد.


 دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی تصریح کرد: در این خصوص دولت، بعنوان متولی صنعت کشور، باید فعالیت‌های متعددی انجام می‌داد. بطور مثال توجه بیشتر به قوانین  بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون رفع موانع تولید، قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، ایجاد ستاد تسهیل رفع موانع تولید، ستاد تسهیل صادرات، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز، ایجاد مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار در وزارت خانه‌های صمت و اقتصاد از جمله فعالیت‌های دولت در این بخش بوده که نیاز به توجه و همت بیشتر دارد.


 کاوه ادامه داد: همچین معرفی طرح‌های مختلفی همچون طرح گام و یا اوراق خرید دین کالا و ... از جمله اقدامات در خصوص افزایش توان مالی بنگاه‌ها در خصوص تامین منابع مالی، سرمایه درگردش و خرید مواد اولیه از بورس کالا است.


 وی تاکید کرد: از آن سو دستگاه قضایی ضمن اصلاح ساختار‌های پیشین، تمام‌قد به میدان  حل مشکلات و دغدغه‌های قضایی تولید کنندگان، خصوصا در مسایل مالی همچون بانک، بیمه، مالیات آمده است.


 دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: اما موضوع بسیار مهمی که همچنان مورد غفلت شدید قرار گرفته است، عدم تامین نیاز داخلی صنایع استراتژیک در‌کشور به مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده از طریق صادرات محصولات و کالا‌های انتهایی زنجیره‌های صنایع است، بطور مثال خام فروشی و صادرات محصولات در حوزه صنعت فولاد، در بخش‌های بالادستی، سبب معطل ماندن ظرفیت‌های انتهایی زنجیره شده است در حالیکه رویکرد صحیح، علمی و اصولی؛ تامین نیاز داخلی صنایع  پایین دستی بشکل صد درصدی است.


 کاوه گفت: تغییر تفکر فعالان و مدیران بخش‌های بالا دستی و مسئولان و متولیان صنعت کشور همسو با اقتصاد مقاومتی و دوری  از خام فروشی صادراتی و رجوع به  صادرات محصولات نهایی در صنایعی، چون فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز و ... میتواند پس از تحقق اتکا به بهره گیری از پتانسیل‌های بومی و استفاده از  تولیدات داخلی در پروژه‌های مختلف؛ بزرگترین دستاورد و خروجی در حوزه صنعت و رونق تولید قلمداد شده و نهایتا سبب درآمد  ارزی در کشور شود؛ که امیدواریم بسرعت در این مسیر صحیح قرار گیریم.


۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...