نسخه چاپی

۴۰ كشور در صف پیوستن به اورآسیا

عکس خبري -?? کشور در صف پيوستن به اورآسيا

وزیر نیرو با بیان اینكه مذاكرات برای عضویت دائم ایران در تواقفنامه اورآسیا در آینده‌ای نزدیك انجام می‌شود، گفت: امروز ۴۰ كشور دنیا از جمله هند درصف الحاق به این موافقتنامه قراردارند كه ایران توانسته حضور خود در این اتحادیه را شكل بدهد.

به گزارش نما ،«رضا اردکانیان» روز شنبه درحاشیه همایش نقش مناطق آزاد و ویژه در صادرات و ترانزیت به اورآسیا در جمع خبرنگاران، موافقتنامه اورآسیا را دارای مشخصه تجاری بین کشورهای عضو دانست و افزود: مسوولیتم در حوزه نیرو (آب و برق) در دولت است، اما در این موافقتنامه مسوول فعالیت‌های مشترک اقتصادی با فدراسیون روسیه و ارمنستان را برعهده دارم و وظیفه ارتقای سطح هماهنگی بین سازمانی و دولت با بخش خصوصی را دارم.


وی گفت:بیش از سه ماه از عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا سپری شده و موضوع این موافقتنامه تسهیل در تجارت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و جمهوری اسلامی فرصت سه ساله برای استفاده حداکثری از این موافقتنامه را دارد.


اردکانیان خاطرنشان کرد: ایران باید با اتکا به منابع انسانی توسعه یافته و فعالان بخش خصوصی در این حوزه بتواند در اتحادیه اوراسیا موفق عمل کند و در این صورت بخشی از فشار تحریم‌ها از روی دوش ایران برداشته می‌شود.


وزیر نیرو ضمن یادآوری شرایط تحریم و امکان فعالیت ایران در این اتحادیه و همکاری با کشورهای عضو گفت: همکاری کشورها، مبتنی بر منافع آنها از منطقه است و در عین حال بسیاری چشم به ظرفیت‌های آسیای مرکزی دوخته‌اند، اما به هر حال در شرایط تحریمی هم مدیران سیاسی و اقتصادی این کشورها برای استقرار مفاد این موافقتنامه عزم و اراده قطعی دارند.


به گفته وزیر نیرو، مناطق آزاد در اقتصاد ایران نقش دارند و حضور این مناطق در همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مهم است و آمار صادرات ۱۳۰ میلیارد دلاری از مناطق آزاد ایران در مدت ۶ سال، رقم دلگرم‌کننده‌ای است که نشان از اثرگذاری این مناطق در اقتصاد ایران دارند.

منبع:ایرنا

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...