نسخه چاپی

دبير كل حزب موتلفه اسلامي:

دولت یك تحرك مشهود برای تولید ملی داشته باشد

حبيبي

8 ماه از سال 91 گذشته است، دولت باید یك تحرك مشهود در حمایت از تولید ملی داشته باشد .

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و تعظیم شعائر عاشورا گفت: محرم فرصتی برای تمرین مقاومت در برابر یزیدیان زمان است .
به گزارش نما وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت افزود: هدف از تهدید ها و تحریم های آمریکا بر سر میز مذاکره و سازش نشاندن ملت ایران است.
وی افزود: ملت ایران با الهام از قیام عاشورا در مقابل همه تهدیدها ایستاده است و این آرزو را در حد توهم به دل رهبران کاخ سفید خواهد نشاند و هرگز سر تسلیم در برابر ستمگران تاریخ معاصر فرود نخواهد آورد .
حبیبی تصریح کرد: هدف از قیام کربلا اصلاح امور امت اسلامی بود، اکنون ملت ایران در مسیر اصلاح خود و اصلاح امت اسلام قرار دارد و روز به روز در این راه پیشرفت می کند .
وی خطاب به مداحان ، وعاظ و هیئت های مذهبی اظهار داشت : ما باید امروز مظلومیت ملت ایران و رهبری حسین گونه آن در صف بندی یزیدیان زمان را به رخ جهانیان بکشانیم . ما باید در محرم تمرین کنیم چگونه در صحنه حق و باطل حضور یابیم و در دفاع از حق مثل یاران امام حسین (ع) عمل کنیم .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از رزمندگان اسلام در برپایی رزمایش آسمان ولایت و نیز شلیک به پهباد آمریکایی در خلیج فارس بیان داشت: ما امروز باید از هوا، دریا و زمین آماده باشیم، اگر دشمن دیوانگی کرد در پاسخ به آن تردید نکنیم . شست وشوی روح و جان در مکتب عاشورا، تردید ها را زایل می کند و ایستادگی در راه انقلاب و اسلام و مقاومت در برابر دشمن در حفظ دین را به ما یاد می دهد.
حبیبی با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: دشمن اکنون در اتاق جنگ نرم درصدد است محاسبات ما را از مقاومت به سازش، از تدبیر به خروج، از عقلانیت و از پیشرفت به تداوم عقب ماندگی تاریخی بکشاند.
وی افزود:آنها می خواهند ما در برخورد با فتنه 88 و مدد به بیداری اسلامی در منطقه باز بمانیم؛ به همین دلیل موضوع سازش و مذاکره را می خواهند در درون تقویت کنند و جبهه مقاومت در برابر یزیدیان زمان را در هم شکنند، اما محرم و عاشورای امسال آورد گاهی است که همه نقشه ها و نیرنگ های نرم آنها را برباد خواهد داد .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت توجه بیشتر مردم و مسئولان به این امر حیاتی تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصوبات مجلس در خصوص توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و نیز تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر گفت: مجلس دغدغه معیشت مردم را دارد . دولت هم باید با اتخاذ تدابیر علمی و عملی همین دغدغه را داشته باشد تا یک آرامش نسبی در بازار در خصوص پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم ایجاد شود.
حبیبی ادامه داد : البته دولت در شش ماهه اول امسال، مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا نکرد و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز در مصاحبه خود اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را در برنامه سال 92 دیده و آن را اعلام کرده است اما مجلس هم از نظر همراهی با دولت و هم از نظر اطمینان از این امر آن را تصویب کرد تا امسال یک شوک دیگر به قیمت ها وارد نشود .
وی افزود: ارزش پول به شدت کاهش یافته است. گرانی و تورم به دهک های پایین فشار می آورد، طبیعی است باید فکری برای آنها کرد لذا تصویب یک فوریت تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر یک گام به جلو است .
وی همچنین در مورد تصمیم گیری دولت در خصوص نرخ ارز و نیز تصمیمات در مورد ممنوعیت ورود کالا یا صدور کالا به خارج بیان داشت: تلاشهایی را که دولت برا ی حمایت از تولید ملی می کند قابل تقدیر است اما برای اینکه این تصمیم ها درست و کارشناسی باشد باید از تجربیات بخش های تخصصی غیر دولتی هم در این تصمیم ها استفاده کرد تا خدای ناکرده آسیبی به تولید ملی وارد نشود.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خطاب به مسئولین دولتی تاکید کرد : 8 ماه از سال 91 گذشته است، دولت باید یک تحرک مشهود در حمایت از تولید ملی داشته باشد .
حبیبی همچنین با اشاره به قرائت تفریغ بودجه در مجلس اظهار داشت: بنا به گزارش تفریغ بودجه سال 89 شصت و پنج درصد موارد احکام ماده واحده به طور کامل رعایت نشده است. این حکایت از یک بی انضباطی مالی در بدنه دستگاهای اجرایی و بنگاههای اقتصادی دولت دارد .
وی در ادامه گفت: چند گله از مجلس محترم در این باره وجود دارد، اولا تفریغ بودجه وفق اصل 55 قانون اساسی باید به مجلس مثل لایحه بودجه تسلیم شود که این امر علی رغم اصلاح آئین نامه در این مورد انجام شده است .
وی افزود: قرائت تفریغ 89 درمجلس در حالی که مجلس و دولت درتدارک بودجه سال 92 هستند چه فایده ای دارد و از آن برای اصلاح اعداد و ارقام بودجه سال92 چگونه می شود استفاده کرد .
حبیبی تصریح کرد: سوم اینکه 8 ماه از سال 91 گذشته است تفریغ سال 90 هنوز به مجلس تسلیم نشده است تا در نگاه به آن بودجه سال آتی استفاه شود .
وی ادامه داد: مردم و مجلس در جریان برخورد دیوان محاسبات با بی انظباطی های دستگاهای دولتی نیستند و از اقدامات دیوان در برخورد با متخلفین در گزارش تفریغ خبری نیست .
وی افزود : ما امیدواریم این اشکالات در تسلیم تفریغ بودجه سال 90 بر طرف شود .
حبیبی در پایان در خصوص مرگ زندانی وبلاگ نویس گفت: چنین حادثه ای تاسف آور است که باید در مورد چگونگی مرگ آقای ستار بهشتی قوه قضائیه با فوریت رسیدگی کند .
وی اضافه کرد: اقدام ویژه آیت الله لاریجانی برا ی پیگیری این موضوع قابل تقدیر است و احتمالا به زودی گزارش آن در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد .

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...