نسخه چاپی

تلاش‌های مشكوك برای اخراج «الحشد الشعبی» از استان نینوی

یك نماینده پارلمان عراق از تلاش برخی طرف‌های داخلی مرتبط با آمریكا برای خارج كردن نیروهای الحشد الشعبی از استان نینوی، خبر داد.


به گزارش نما، «مختار الموسوی» نماینده پارلمان عراق از استان نینوی، از تحرکات برخی طرف‌های سیاسی مرتبط با ایالات متحده آمریکا برای اخراج نیروهای سازمان الحشد الشعبی از این استان خبر داد.

اخبار بین الملل- وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: برخی طرف‌های مرتبط با آمریکا تلاش دارند تا بار دیگر داعش را در مناطق غربی استان نینوی، احیاء کنند. آمریکا تلاش می‌کند تا از هسته‌های خاموش این گروه تروریستی به عنوان برگه فشار بر دولت جدید برای منصرف کردن آن از پرونده اخراج نظامیان آمریکایی از عراق استفاده کند.

الموسوی افزود: برخی مناطق غربی استان نینوی ، گاه و بی‌گاه شاهد تحرکات گروه تروریستی و جنایتکار داعش است و گروه‌های تروریستی، از طریق نوار مرزی مشترک با سوریه، به خاک عراق نفوذ می‌کنند و برخی طرف‌ها نیز هستند که از این تروریست‌ها برای سیطره مجدد بر نینوی، حمایت می‌کنند.


این نماینده عراقی توضیح داد: تحرکات اخیر که از سوی برخی طرف‌های سیاسی برای اخراج الحشد الشعبی از برخی مناطق نینوی شاهد هستیم با تلاش‌های جاری برای ایجاد اقلیم سنی در عراق، همسو است.

پیشتر نیز گزارش‌های متعددی درباره تلاش و برنامه‌ریزی آمریکا برای خارج کردن الحشد الشعبی از نینوی منتشر شده بود. مسئله حملات داعش و طرح‌های این گروه تروریستی با توجه به وضعیت امنیتی نامناسب عراق و بهره‌برداری از تظاهرات مردمی این کشور، همچنان مطرح است.

ناظران می‌گویند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی به ویژه امارات عربی متحده و عربستان سعودی قصد دارند بار دیگر، داعش را به عراق بازگردانند تا بتوانند طرح‌های خود را در عراق و منطقه پیاده کنند.

در پی انتشار گزارشهایی ازطرح آمریکا برای تقویت تروریست‌ها در عراق، این کشور استحکامات امنیتی در امتداد مرز با سوریه را تقویت کرده است. سازمان الحشد الشعبی نیز به فرماندهان امنیتی عراق درباره خطر فعالسازی داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه به ویژه مناطق مجاور استان نینوی و منطقه «جزیره الحضر» هشدار داده است.

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...