نسخه چاپی

دیدار وزرای امور خارجه تاجیكستان و مالزی

وزیر امور خارجه تاجیكستان در سفر به مالزی با وزیر امور خارجه این كشور دیدار و بر گسترش همكاری‌های دوجانبه تاكید كردند.


به گزارش نما، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در سفر رسمی به مالزی با «سیف الدین عبداله» وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

اخبار بین الملل- در این دیدار وضعیت فعلی و گسترش همکاری‌های تاجیکستان و مالزی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی، ارتباط هوایی، فرهنگی، مبارزه مشترک با تروریسم و افراط‌گرایی و تقویت پایه حقوقی بررسی شد.

سایر موضوعات مورد علاقه 2 طرف در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله دیگر موضوعاتی بود که طی این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین تاثیر تماس‌های سطح عالی و تبادل سفرها در رشد و توسعه همکاری‌های دوجانبه را مهم ارزیابی کرده و بر ضرورت ادامه رایزنی‌های سیاسی میان وزارتخانه‌های امور خارجه 2 کشور برای گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در چارچوب این سفر همچنین با «وان عزیزه وان اسماعیل» معاون نخست وزیر مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهرالدین در این دیدار پیام رئیس جمهور این کشور را به پادشاه مالزی و همچنین دعوت نامه نخست وزیر این کشور را به نخست وزیر مالزی جهت شرکت در کنفرانس دوم ده ساله بین المللی عمل «آب برای رشد پایدار، 2018-2028» که در تاریخ 18-20 ژوئن سال 2020 میلادی در شهر «دوشنبه» برگزار می‌شود، تقدیم کرد.

در این دیدار مسائل همکاری‌های گسترده 2 کشور و تقویت آن در عرصه‌های مختلف بررسی و پیرامون همکاری 2 کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

طرفین به توافق رسیدند که با سعی و تلاش‌های مشترک روابط دوجانبه را به سطح جدید کیفی ارتقاء و برای رسیدن به اهداف بلندمدت اقدامات لازم را انجام دهند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...