نسخه چاپی

صدور بخشنامه های متعدد ممنوع شود

بازار در حالت كنونی به آرامش و ثبات نیاز دارد ولی صدور پی در پی بخشنامه ها به بازار تنش وارد می كند.

مجیدرضا حریری رئیس کمسیون واردات اتاق ایران گفت : بازار ما در حالت کنونی به آرامش و ثبات نیاز دارد ولی صدور بخشنامه های پی درپی و اصرار بر تسریع صدور بخشنامه ها به بی ثباتی بازار دامن می زند .

اگر مسئولین قصد ممنوع کردن واردات یا صادرات محصولی را دارند ، باید مشورتی با کارشناسان انجام دهند که وارد کنندگان و صادرکنندگان مجبور نشوند ،در ده روز ، سه یا چهار تصمیم متفاوت بگیرند.

وی افزود: این امر در مورد واردات و صاردات صدق می کنند . دو روز پیش لیستی از ممنوعیت های وارداتی را اعلام کردند که واردات خیلی از اقلام کاهش یافته است . امروز دوباره لیست دیگری را می دهند .

حریری گفت: در قانون برنامه پنجم هیچ نوع مانعی به جز مانع تعرفه ای برای واردات و صادرات را مجاز ندانسته است. اگر شرایط ويژه است و ما باید این شرایط را درک بکنیم ،این ويژه بودن شرایط باید به همه تسری پیدا بکند و شرایط ويژه فقط برای فعال اقتصادی نیست و این شرایط باید برای همه ويژه باشد .

وی که این هفته مهمان برنامه پایش بود ،معتقد است: اگر شرایط ويژه است باید برای همه اینگونه باشد ولی اگر شرایط ويژه نیست ما نمی توانیم جلوی واردات و صادرات هیچ فعال اقتصادی را بگیریم . من طبق شناختی که از سازمان توسعه تجارت دارم تعجب می کنم که چرا این بخشنامه ها از این سازمان بیرون می آیند .

رئیس کمسیون واردات اتاق ایران با انتقاد از ممنوعیت صاردات و واردات گفت: ثمره این بخشنامه های ممنوعیت واردات و صادرات فقط لطمه به تولید ملی و افزایش قاچاق کالا است. وقتی لیست ممنوعیت را واردات شامل کالاهای با حجم کم و وزن سبک، و قیمت گران است، یعنی راه قاچاق را تسهیل می کنند.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...