نسخه چاپی

آغاز انتخابات زودرس مجلس ملی جمهوری آذربایجان

انتخابات پیش از موعد مجلس ملی جمهوری آذربایجان با حضور 1314 نامزد كرسی قانونگذاری در این كشور حاشیه دریای خزر، از صبح امروز یكشنبه آغاز شده است.


به گزارش نما، ششمین انتخابات پارلمانی در جمهوری آذربایجان از ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده است؛ انتخاباتی که طبق برنامه رای‌گیری در آن تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد یافت.

اخبار بین الملل- با بازگشایی صندوق‌های رای‌گیری انتخابات پیش از موعد مجلس ملی جمهوری آذربایجان رسما ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از زمان استقلالش آغاز شده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در این انتخابات در مجموع ۱۳۱۴ نفر داوطلب شده‌اند و حدود ۳۰۰ نفر از نامزدها، خانم هستند.

بیش از ۵.۳ میلیون نفر از مردم جمهوری آذربایجان برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند تا از میان داوطلبان، ۱۲۵ عضو پارلمان را انتخاب کنند.

گفته می‌شود که بیش از ۱۳۰ رسانه بین‌المللی از مجموع ۴۷ کشور این انتخابات زودرس پارلمانی را پوشش می‌دهند و در این انتخابات، بیش از ۷۷۰۰۰ ناظر داخلی و ۸۸۳ ناظر خارجی حضور دارند.

جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۱ به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک کشور مستقل تاسیس شده است.

چهاردهم آذرماه «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان با صدور فرمانی مجلس ملی این کشور را منحل کرد تا انتخابات زودهنگام پارلمانی ۲۰ بهمن ماه برگزار شود. این انتخابات پیش از این قرار بود در ماه نوامبر سال آینده میلادی (آبان-آذر ۹۹) برگزار شود.

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...