نسخه چاپی

الصباح: علاوی تا هفته آینده كابینه‌ خود را معرفی می‌كند

روزنامه دولتی الصباح عراق به نقل از یك عضو پارلمان این كشور خبر داد كابینه عراق تا 10 روز دیگر تشكیل می‌شود و گروه‌های سیاسی به او برای حذف سهم خواهی های حزبی از روند تشكیل كابینه چراغ سبز دادند.


به گزارش نما، اعضایی از پارلمان عراق گفتند که «محمد توفیق علاوی» بخش اعظم کابینه خود را تشکیل داده و آن را به طور کامل تا اواخر هفته آتی معرفی خواهد کرد.

اخبار بین الملل- روزنامه دولتی الصباح عراق به نقل از اعضایی از پارلمان عراق حضور هر وزیری از کابینه مستعفی عادل عبدالمهدی در کابینه جدید عراق را بعید خواند و هشدار داد اگر افراد مشخصی به مامور تشکیل کابینه تحمیل شوند، تجربه دولت مستعفی تکرار خواهد شد.

«حسین عرب» عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با الصباح گفت: «علاوی با همه گروه‌های سیاسی درباره دور ماندن سهم خواهی‌های حزبی از موضوع تشکیل کابینه بحث و گفت‌وگو کرده است و از همین رو به او چراغ سبز داده شده تا هر گونه که مایل است ساختار کابینه خود را مشخص کند».

این عضو پارلمان عراق افزود: «بر اساس پیش بینی‌ها احتمالا کابینه عراق ظرف ده تا پانزده روز معرفی خواهد شد».

عرب گفت: « کابینه آتی عراق از 23 وزیر تشکیل می‌شود که همان تعداد وزرای کابینه مستعفی است و پارلمان اختیار دارد که هر کدام از وزرا را تایید یا اگر شایستگی تصدی مسئولیت سکانداری وزارتخانه محوله به او را ندارد رد صلاحیت کند».

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در یکم فوریه محمد توفیق علاوی را مامور تشکیل کابینه جدید عراق کرد. علاوی قول داده اگر همه خواسته‌های مد نظر معترضان را عملی نکند از منصب نخست‌وزیری عراق کناره‌گیری می‌کند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...