نسخه چاپی

تشكیل بسیج ملی برای جلوگیری از شیوع ویروس كرونا

مدیركل پدافند غیرعامل استان مركزی گفت: تمامی اركان و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در امر پیشگیری از شیوع ویروس كرونا در قالب بسیج ملی فعالند.


به گزارش نما، مسعود فراهانی امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان انجام شده است، افزود: مسلما باید روند کار به شکلی باشد که مانع شیوع این بیماری شود و اگر هم این بیماری شایع شد باید با اقدامات علمی و کارآمد با آن مقابله کرد.

اخبار اجتماعی - وی با تاکید بر رصد مرتب و پایش جدی همه مراکز تجمعی استان، گفت: هیچ بی توجهی و اهمالی پذیرفتنی نیست، تمامی ارکان و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در امر پیشگیری از شیوع این ویروس در قالب بسیج ملی فعال شده‌اند تا مانع بروز اتفاقی ناگوار شوند.

فراهانی با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری قرارگاه پدافند زیستی در تمامی شهرستان‌ها و بخشداری‌های استان و اجرای سیاست های پیشگیرانه و آموزشی صحیح در بین مردم بویژه روستائیان، گفت: رسانه ها و صدا و سیما تاکنون توصیه های بهداشتی و تشدید مراقبت‌ها را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال کرده‌اند و این روند باید ادامه یابد.

وی افزود: یکی از مشکلات فعلی که کمیته رسانه قرارگاه با آن مواجه است اطلاع‌رسانی نادرست است که در این راستا رسانه‌ها حتما باید در خصوص اطلاع‌رسانی صحیح اقدام کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به گران شدن قیمت ماسک اظهار کرد: متاسفانه بازار سیاهی در این عرصه در حال شکل گیری است که لازم است سازمان صمت استان به سرعت جلسات تنظیم بازار را تشکیل دهد و به موضوع با جدیت رسیدگی شود چراکه نباید اقلامی مانند ماسک گران به دست مردم برسد.

وی تاکید کرد: باید اطلاع رسانی لازم به جامعه هتلداران و رستوران‌داران، کمیته امداد و حوزه‌های علمیه و مساجد و حتی پادگان‌ها و مراکز تجمع نظامی صورت گیرد و در صورت امکان، اقلام آموزشی توزیع شود، همچنین با توجه به بازار شب عید و افزایش مصرف، کشتارگاه‌های دام و مرغ نیز مورد نظارت و کنترل قرار گیرد.

فراهانی اضافه کرد: باید هوشیارانه شرایط تحت کنترل و رصد قرار گیرد، دانشگاه علوم پزشکی ماسک، دارو و بیمارستان‌ را پیش بینی کرده است و تنها باید اطلاع رسانی صحیح از طریق دانشگاه انجام شود.

وی با اشاره به فروش پرنده در مرکز شهر اراک که احتمال انتقال بیماری مشترک به بین انسان و حیوان را محتمل می‌کند، گفت: شهرداری و فرمانداری باید پیگیر این شرایط باشند، اگر این فعالیت جزو مشاغل مزاحم است یا فاقد وجاهت قانونی هستند باید مورد برخورد قرار گیرند چراکه برای شهروندان ایجاد مشکل کرده اند و لازم است که بازاری برای فروش پرنده در خارج از شهر در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر معرفی سخنگو از جانب دانشگاه علوم پزشکی، بیان کرد: متاسفانه ترس از این ویروس بیشتر از خود ویروس در جامعه تسری یافته است در حالی که آنقدرها هم دلهره آور نیست و این امر می تواند صدمه بیشتری را نسبت به ویروس به همراه داشته باشد و باید اطلاع رسانی صحیحی در این راستا صورت گیرد.

حمید غیاثی افزود: در آستانه نوروز و بازار شب عید هستیم و این امر باعث تراکم جمعیتی بالا در خیابان‌های شهر می شود و به تبع آن احتمال شیوع بیشتر بیماری نیز وجود دارد که باید در این راستا اقداماتی در نظر گرفته شود.

در این جلسه مهدی دمنه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت آشنایی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس استان مرکزی، افزود: برای مدارس شبانه روزی دستورالعملی تهیه خواهد شد، همچنین در نظر است که از محل اعتبارات حوزه سلامت رقمی برای مدارس حاشیه‌ای و کمتر برخوردار جهت خرید مواد شوینده و گندزدا اختصاص یابد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...