نسخه چاپی

العالم با فركانس جدید به هاتبرد بازگشت

پس از گذشت یك ماه از حذف شبكه العالم و مجموعه شبكه‌های ایران از ماهواره "هاتبرد" تحت فشار لابی صهیونیستی، شبكه العالم با فركانس جدید به ماهواره هاتبرد بازگشت.

به گزارش نما، شرکت "یوتل ست" یک ماه پیش بلافاصله پس از قطع شبکه العالم و مجموعه شبکه‌های ایران از ماهواره "هاتبرد" مدعی شد که این اقدام با تصمیم اتحادیه اروپا صورت گرفته؛ ولی با شکل گیری اعتراضهای بین المللی گسترده به دلیل تناقض ادعاهای غرب در خصوص موضوع آزادی بیان و حق انسانها در دستیابی به جریان آزاد اطلاعات، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه نقشی در این موضوع ندارد.

یک هفته پس از این ماجرا، با تماسهای مکرر خبرنگار شبکه العالم در پاریس، جهت ارتباط با مسئولان شرکت یوتلست و اطلاع از دلیل حذف مجموعه شبکه‌های ایران و از جمله آنها شبکه‌ "العالم" از هاتبرد؛ درنهایت مسئول بخش اطلاع رسانی یوتلست پس از آنکه بارها در دادن پاسخ از خود تردید به خرج داد؛ تأکید کرد که این شرکت از هرگونه اظهار نظر در این خصوص خودداری می کند.

سرانجام پس از پی گیری‌های شبکه العالم مشخص شد که اقدام شرکت اروپایی "یوتل ست" در واقع تحت تأثیر فشارهای لابی صهیونیستی انجام شده است.

در سال 2010 نیز تحت فشار "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر و رژیم سعودی، شبکه العالم از ماهواره‌های "عرب ست" و "نایل ست" حذف شد.

شبکه العالم اکنون از ماهواره هاتبرد با فرکانس جدید قابل دریافت است؛ و اکثر مخاطبان می توانند از طریق ماهواره "یوتل ست 7" که در همان جهت نایل‌ست قرار دارد، به شبکه العالم دسترسی داشته باشند.

هم اکنون مخاطبان العالم در نقاط مختلف دنیا می توانند این شبکه را از 6 ماهواره مختلف دریافت کنند؛ و فشارهای رژیم های عربی و غربی و به ویژه آمریکا نتوانست از رسیدن صدای العالم به مخاطبان جلوگیری کند.

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...