نسخه چاپی

انتخابات مجدد، راهكار دولت ائتلافی آلمان برای فرار از رسوایی

احزاب دولت ائتلافی آلمان در نشستی فوق العاده انتخابات تورینگن را باطل اعلام كرده و خواستار انتخاب نخست وزیری جدید برای این ایالت آلمان بدون تكیه بر حمایت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان شدند.


به گزارش نما، احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی در دولت ائتلافی به اتفاق آراء خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ایالت تورینگن شدند.

اخبار بین الملل- احزاب دولت ائتلافی آلمان بعد از نشست کمیسیون ائتلاف در دفتر صدر اعظم آلمان روی این مسئله به توافق رسیدند.

به این ترتیب ائتلاف بزرگ در برلین مشترکا خواستار برگزاری یک انتخابات مجدد سریع در ایالت تورینگن شد. بعد از نشست کمیسیون ائتلاف آلمان احزاب دولت ائتلافی به اتفاق آراء اعلام کردند که سریعا باید یک نخست وزیر جدید در این ایالت آلمان انتخاب شود.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در بیانیه ای اعلام کردند که ساختن دولت و اکثریت سیاسی با رای حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" را رد می کنند.

ائتلاف برلین نه تنها خواستار انتخاب سریع نخست وزیر جدید برای این ایالت آلمان شد، بلکه تاکید کرد که صرف نظر از این به دلیل مشروعیت سیاسی باید به زودی انتخابات جدیدی برگزار شود.

به اعتقاد ائتلاف دولتی در آلمان در اینجا این مسئله مطرح است که سریعا مناسبات شفاف و پایداری را در تورینگن ایجاد کنیم. دولت ائتلافی آلمان انتخاب نخست وزیر در تورینگن با اکثریتی که تنها از طریق حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ایجاد شده است را غیر قابل اغماض ارزیابی کرد.
تقریبا به صورت هم زمان "توماس کمریچ"، پیروز انتخابات تورینگن هم استعفای خود را اعلام کرد.

"توماس کمریچ"، نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن روز چهارشنبه با حمایت حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به مقام نخست وزیری این ایالت نائل آمد.

این مسئله یک زلزله سیاسی در آلمان ایجاد کرد و حزب سوسیال دموکرات به دلیل حمایت حزب دموکرات مسیحی از نامزد مد نظر حزب افراطی در ایالت تورینگن انتقاد شدیدی به شریک ائتلافی خود وارد کرده و از شکل گیری بی اعتمادی ها خبر داد.

شعبه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در ایالت تورینگن تحت تاثیر شدید ناسیونالیست های آلمان است. "بیون هوکه"، رهبر این حزب در ایالت تورینگن پایه گذار جناح راست ناسیونال حزب افراطی آلمان است. سازمان امنیت داخلی آلمان هوکه را به عنوان فردی مظنون در جناح راست افراطی این کشور شناخته است.

آقای کمریش در حالی توانست چهارشنبه گذشته به شکلی غیرمترقبه با حمایت حزب "جایگزینی برای آلمان" به مقام نخست‌وزیری ایالت تورینگن برسد که استفاده از حمایت این حزب پوپولیست راستگرا "تابوشکنی" محسوب می‌شود.

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...