نسخه چاپی

كاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

به دنبال ادامه نگرانیها نسبت به وضعیت بحران مالی و بدهی منطقه یورو و افت ارزش یورو در برابر دلار قیمت جهانی طلا نیز برای دومین روز متوالی با كاهش روبرو شده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز نوشت: عدم توافق صندوق بین المللی پول و منطقه یورو در خصوص برنامه کاهش بدهی های یونان تاثیر منفی زیادی بر افت ارزش یورو در بازارهای بین المللی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1726.24 دلار رسیده است. قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 4.30 دلار کاهش به کمتر از 1726.60 دلار رسیده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت ادامه بن بست مالی در آمریکا و کاهش ارزش دلار قیمت طلا در بلند مدت افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا سپتامبر گذشته به رکورد بی سابقه 1920 دلار در هر اونس رسید . موسسه ال بی ام ای لندن نیز پیش بینی کرد قیمت جهانی هر اونس طلا تا سال آینده به بیش از 1843 دلار خواهد رسید. پیش بینی می شود چین امسال با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شود . تقاضای طلای هند تا پایان امسال بیش از 45 درصد کاهش خواهد یافت .

۱۳۹۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...