نسخه چاپی

لیست تخصصی مستقلین برای مجلس

دبیركل حزب مردمی اصلاحات گفت: جبهه متحد مستقلین به صورت كاملا مستقل در انتخابات مجلس حضور خواهد داشت.


به گزارش نما، حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد با اشاره به استقلال جبهه متحد مستقلین در انتخابات مجلس یازدهم و ارائه لیست این جبهه گفت: جبهه متحد مستقلین که موسسین آن، حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی، حزب مستقل کار و حزب مردمی اصلاحات هستند لیست خود را برای محدوده سرزمینی کل کشور یعنی مجموعا ۲۹۰ نفر برای انتخابات مجلس آینده معرفی خواهد کرد.

اخبار سیاسی- او افزود: جبهه متحد مستقل در همه حوزه‌های انتخابیه دارای نامزد خواهد بود و در تهران هم لیست کامل ۳۰ نفره را معرفی خواهد کرد.

فومنی تاکید کرد: روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری جبهه لیست انتخاباتی و مورد حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تشریح کرد: جبهه متحد مستقلین این توانایی را پیدا کرده که در تمام کشور لیست ارائه کند تا احزابی که مستقل بوده را در کنار هم قرار داده و نامزد‌های مستقل سراسر کشور را به مردم معرفی کنیم.

فومنی گفت: در این بین شاید گروه‌هایی باشند که یا از هم پاشیده شده یا اینکه فقط اسما بخواهند لیست یا نامزدی را معرفی کنند، اما جبهه متحد مستقلین که از کمیسیون ماده ۱۰ قانون چگونگی فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی وزارت کشور در خواست مجوز کرده و از سوی این وزارت خانه به آن مجوز داده شده است، به صورت قانونی و رسمی فعالیت کرده و با قدرت به عرصه انتخابات ورود خواهیم کرد.

او افزود: گروه‌ها و افرادی که مجوزی برای فعالیت ندارند در صورتی که لیست ارائه کنند غیر قانونی بوده و وزارت کشور باید با آنان مقابله کرده و جلوی آن را گرفته و برخورد کند؛ و با شرایطی که پیش آمده لیست جبهه متحد مستقلین در تهران به چشم خواهد آمد.

فومنی ضمن اشاره به استقبال از این جبهه از سوی نامزد‌های مختلف در سراسر کشور افزود: در سطح استان‌ها حدود ۴۰۰ نفر و در تهران تا الان نزدیک به ۱۷۰ نفر اسم رسیده که با پایش‌های صورت گرفته به ۸۰ نفر نیز خواهد رسید و در حال بررسی برای ارائه لیست ۲۹۰ نفره جبهه برای انتخابات هستیم.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره شفافیت مالی نامزد‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: در جبهه متحد مستقلین با همه نامزد‌ها صحبت شده تا اموال خود را شفاف اعلام کنند، البته لیست اموال را در جبهه از نامزد‌ها گرفته ایم.

فومنی تصریح کرد: عمدتا به دلیل استقلال و نداشتن مناصب کشوری و دولتی، نامزد‌های جبهه متحد مستقلین از رانت مبرا هستند و نیرو‌های سالم، جوان و انقلابی که ایران و انقلاب را دوست داشته و طبق منویات مقام معظم رهبری عمل می‌کنند را در لیست قرار خواهیم داد.

او با تاکید بر اینکه لیست جبهه متحد مستقلین تخصصی‌ترین لیست انتخاباتی خواهد بود، افزود: لیست ما به لحاظ نفرات و شکل با دیگر لیست‌ها متفاوت خواهد بود و تخصصی‌ترین لیست انتخاباتی برای جبهه متحد مستقلین است، چراکه ما برای همه کمیسیون‌ها برنامه داشته و افراد ذیل لیست ما برای هر کمیسیون تخصص داشته و گزینش خواهند شد.

فومنی در پایان گفت: افراد لیست جبهه متحد مستقلین پس از رای آوری باید در فراکسیون مستقلین در مجلس هم عضو شوند، چرا که این جبهه کاملا مستقل بوده و به هیچ جریانی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب وابسته نبوده و نخواهد بود.

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...