نسخه چاپی

هشدار درباره انتقال خانواده‌های داعشی از سوریه به «تلعفر» عراق

فرماندار «سنجار» عراق درباره پیامدهای اجرای طرح انتقال خانواده‌های عناصر داعش از یك اردوگاه در سوریه به اردوگاهی در استان نینوی هشدار داد و خواستار به تاخیر افتادن اجرای این طرح شد.


به گزارش نما، «محما خلیل علی آغا» فرماندار شهرستان «سنجار» عراق، درباره تلاش برخی طرف‌های دولتی برای انتقال خانواده‌های عناصر داعش از اردوگاه «الهول» در سوریه به اردوگاه «عملا» در شهرستان «ربیعه» از توابع «تلعفر» در استان نینوی (شمال عراق) هشدار داد.

اخبار بین الملل- محما آغا طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المسلة» منتشر شد، گفت: برخی طرف‌های دولتی طی بازدید اخیرشان در شهرستان ربیعه از توابع تلعفر، اردوگاه عملا را احداث کردند و قرار است خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول به این اردوگاه انتقال یابند.

فرماندار سنجار افزود: ساکنان ربیعه با این امر به دلایل امنیتی، انسانی و قانونی مخالفند و این مسئله می‌تواند به ایجاد فتنه و منازعه طائفه‌ای منجر شود و احساسات مردم و خانواده‌های شهدایی که خون فرزندانشان در راه مبارزه با داعش ریخته شده، تحریک کند. ساکنان این مناطق درگیر آتش تروریسم بوده‌اند و با آن جنگیده‌اند و کاملا با شاخه‌ها و ماهیت این تروریسم آشنا هستند.

وی تاکید کرد که جایز نیست هیچ طرفی حتی دولتی، بی توجه به خواست خانواده‌های شهدا، خانواده‌های داعشی را که به مانند «بمب‌های ساعتی» که در هر لحظه امکان انفجار آنها وجود دارد، به تلعفر منتقل کنند.

خلیل در ادامه خواستار به تاخیر افتادن این مسئله تا زمان تشکیل دولت جدید و بررسی دقیق و با تامل این طرح شد تا از ارتکاب هرگونه خطا و اشتباه امنیتی جلوگیری به عمل آید.

وی از مرجعیت، دولت، پارلمان و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به آوارگان ساکن در مناطق بسیار سردسیر با تشدید موج سرما کمک کنند و کلیه امکانات لازم این آوارگان از جمله مواد غذایی اولیه و سوخت و سایر ملزومات آنها را فراهم سازند و از رنج این آوارگان بکاهند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...