نسخه چاپی

همراه‌سرای جوادالائمه به فعالیت خود ادامه می‌دهد

عکس خبري -همراه‌سراي جوادالائمه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد

پیرو انتشار گزارشی در برخی رسانه‌ها با ادعای بدهی میلیاردی شهرداری به پیمانكار مجموعه همراه سرای جوادالائمه و تعطیلی آن مركز، مدیریت شهری منطقه ۶ این ادعا را تكذیب كرد.

به گزارش نما ،پیرو انتشار گزارشی در برخی رسانه‌ها با ادعای بدهی میلیاردی شهرداری به پیمانکار مجموعه همراه سرای جوادالائمه و تعطیلی آن مرکز، مدیریت شهری منطقه شش ضمن رد ادعای تعطیلی همراه سرای جوادالائمه، لازم می‌داند جهت تنویر افکار عمومی، اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار مخاطبان قرار دهد.


همراه سرای جوادالائمه در سال ۹۴ و به منظور رفاه حال همراهان بیمارانی که شب را در پیاده روهای اطراف بیمارستان سپری می‌کردند و برای آسودگی خاطر شهروندان شهر از وضعیت هموطنانشان به عنوان اولین همراه سرای بیماران در مجاورت بیمارستان امام خمینی راه اندازی شد.


فعالیتی که به صورت داوطلبانه از سوی مدیریت شهری صورت گرفت. چراکه متولیان اصلی حوزه سلامت تدبیری برای پاسخگویی به نیاز همراهان بیماران نداشتند. اینگونه بود که مدیریت شهری وظیفه خود دانست در راستای حفظ کرامت انسانی و ساماندهی به وضعیت شهر این مهم را در دستور کار قرار دهد.


با توجه به اینکه در قوانین جاری، بودجه‌ها، برنامه‌های اجرایی و مأموریت‌های جاری مدیریت شهری، سازوکاری برای انجام خدمات این چنین و ارائه خدمات هتلینگ توسط شهرداری وجود نداشت، در بررسی‌ها و مذاکراتی که با خیرین حوزه سلامت و مسئولان وزارت بهداشت انجام شد، ساختمان مقابل بیمارستان امام خمینی که مالک آن بنیاد خیریه کامرانی بود برای راه اندازی همراه سرا انتخاب شد. همچنین یک مجموعه دارای مجوز مهمان سرا و ارائه خدمات هتلینگ به عنوان پیمانکار مجری طرح انتخاب شد.


از سال ۹۴ روند خدمت رسانی به همراهان بیماران با تمام مشکلات پیش رو آغاز و علی رغم همه مشکلاتی که از منظر تشریفات اداری همچون نبود اعتبارات مرتبط در برنامه مصوب و ردیف‌های بودجه‌ای و خلاء موجود در چگونگی عقد پیمان وجود داشت خدمات رسانی به هموطنان متوقف نشد و با فراز و نشیب ادامه داشت، شهرداری منطقه شش نیز نهایت همکاری و تلاش خود را برای پرداخت مطالبات پیمانکار مربوطه بکار بست.


متأسفانه در مقطع پایانی سال ۹۶ و ۹۷ که پیرو تغییرات پی در پی مدیریت ارشد شهرداری تهران و بالطبع آن زیر مجموعه‌های اداری و تغییر برخی روش‌های اداری، در مقاطعی انجام تشریفات اداری و قراردادی با مجموعه پیمانکار همراه سرا با خلل روبرو شد. از سوی دیگر پیمانکار محترم نیز طی این مدت بدون ارائه تضامین مربوطه عقد قرار داد و با توجه به اطمینان خاطری که توسط شهرداران وقت تهران و دیگر مسئولین ارشد شهری در بازدیدها به ایشان داده شده بود، به فعالیت خود ادامه داد و در همین دوران، خیرین نیز پای کار آمدند و شهرداری منطقه نیز حمایت‌هایی را از مجموعه همراه سرا داشت تا به فعالیت خود ادامه دهد.


در سال ۹۸ و طی پنج ماه گذشته نیز مدیریت جدید منطقه با برگزاری مناقصه و امضای قرارداد به دنبال همکاری مجدد با این پیمانکار در همراه سرا بوده و مطالبات این مدت را نیز پرداخت کرده است. لذا مطالبات مورد ادعایی که پیمانکار مجموعه از آن سخن می‌گوید به دورانی باز می‌گردد که بدون عقد هیچ گونه قراردادی مشغول فعالیت بوده است. در همین راستا مدیریت شهری منطقه علیرغم همه موانع قانونی موجود با توجه به مشکلاتی بین پیمانکار و صاحب ملک بوجود آمده است تلاش می‌کند مطالبات گذشته ی پیمانکار را با اتخاذ تصمیمات لازم و طراحی ساز و کارهای قانونی حل و فصل کند.


در همین زمینه با مذاکره‌ی مجددی که با پیمانکار مربوطه صورت گرفت روند پذیرش همراهان بیماران در همراه سرا پس از وقفه نیم روزه از سرگرفته شد و تا حل مشکلات بدون وقفه ادامه خواهد داشت و آنچه که تحت عنوان تعطیلی همراه سرا از آن یاد شده صحت ندارد.


مدیریت شهری منطقه شش در راستای حفظ کرامت انسانی همراهان بیماران که میهمانان شهر تهران محسوب می‌شوند تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به این عزیزان در همراه سرای جوادالائمه خواهد داشت، اما نباید فراموش کرد متولی رسیدگی به نیازهای بیماران و همراهانشان ارگان‌های دیگری هستند.

منبع:مهر

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...