نسخه چاپی

جزایری:هرتهدیدی بلافاصله پاسخ داده میشود

عکس خبري -جزايري:هرتهديدي بلافاصله پاسخ داده ميشود

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد كل نیروهای مسلح گفت: در دكترین تعریف شده نیروهای مسلح، هر تهدیدی بلافاصله متناسب با نوع تهدید پاسخ داده می‌شود، و این دكترین جنبه تبلیغاتی ندارد.

به گزارش نما، سردار سیدمسعود جزایری امروز در گفت‌وگو با فارس در همدان به بیان مباحثی در زمینه مواجهه جمهوری اسلامی در سه جنگ نرم، جنگ اقتصادی و جنگ علمی و فناوری پرداخت و دیدگاه‌های خود را در زمینه مذاکره با آمریکا، جدیت مقابله به مثل در برابر هرگونه حمله به کشور، ساز و کارهای عملی اقتصاد مقاومتی، شرایط سوریه، پیش رو بودن انتخابات، قدرت ایران در حوزه صنایع دفاعی، حمله نظامی اسرائیل به ایران و سخن رهبر معظم انقلاب درباره پیچ تاریخی به تفصیل بیان کرد.

وی با بیان این که در اسناد دشمن به وضوح بر وجود سه نوع جنگ نرم، اقتصادی و علمی فناوری اشاره شده، اظهار داشت: دشمن کاملاً تردید دارد که اگر جنگ سختی بر ایران تحمیل شود، بتواند آن را مدیریت کند فلذا جنبه‌های دیگر جنگ، از جمله جنگ فرهنگی، اقتصادی و علمی فناوری را پیش برده‌اند.

وی با بیان این که در ستاد کل نیروهای مسلح اخیراً قرارگاه جنگ نرم تشکیل شده است، افزود: در عرصه جنگ اقتصادی نیز نیازمند شکل‌گیری قرارگاه عملیاتی هستیم تا اجازه ندهد کشور بیشتر از این دچار چالش شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: مصلحت مذاکره با آمریکا در رأس نظام برنامه‌ریزی می‌شود، از طرف دیگر تا زمانی که آمریکا رابطه گرگ و میش خود را نسبت به سایر کشورها و همچنین جمهوری اسلامی داشته باشد، هیچ مذاکره جدی و منجر به نتیجه‌ای قابل تصور نیست.

وی در ارتباط با آمادگی جمهوری اسلامی در پاسخ به هرگونه حمله به کشور گفت: در دکترین تعریف شده نیروهای مسلح، هر تهدیدی بلافاصله متناسب با نوع تهدید پاسخ داده می‌شود، و این دکترین جنبه تبلیغاتی ندارد.

جزایری در خصوص اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده‌اند نیز گفت: اگر باور داشته باشیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، باید سیستم‌های پدافندی اقتصادی ما به کار بیفتد و در چهارچوب الگوی کلانی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند به نظر می‌رسد اقتصاد مقاومتی راه حل مناسب و استراتژیک برای مقابله با جنگ اقتصادی است.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت ایران نسبت به سوریه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی حامی بدون چون و چرای مقاومت در منطقه است و حمایت‌های معنوی از حزب‌الله، حماس و دولت و مردم سوریه از مدت‌ها قبل بوده و ان‌شاءالله در آینده هم خواهد داشت.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی یادآور شد: یکی از راهبردهای اصلی دشمن در جنگ نرم، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک زندگی غربی، و جهت اصلی هجمه نرم و جنگ فرهنگی هم متوجه همین نکته است، یعنی همه تلاش‌ها در جنگ نرم اتفاق می‌افتد تا بتواند سبک زندگی را تغییر دهد، یعنی افکار، باور و رفتار را دچار تغییر کند که اگر این اتفاق بیافتد اتفاق چهارم یعنی تغییر ساختار در یک جامعه می‌تواند به راحتی تحقق پیدا کند.

وی تأکید کرد: باید بپذیریم که سال‌ها جامعه ما نسبت به این مسئله غفلت کرده، و در اینجا دچار صدماتی شدیم، پس برای جلوگیری از صدمه بیشتر و ترمیم خرابی‌ها به نظر می‌آید نیاز به یک کار جهادی و انقلابی داریم که در این زمینه صورت گیرد.

جزایری در زمینه تولیدات صنایع دفاعی کشور نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در طول تاریخ خود به مرحله‌ای از رشد علمی، فناوری و تولیدات و تجهیزات دست پیدا کرده که می‌تواند از خودش در برابر هر قدرتی دفاع کند.

وی همچنین در زمینه تهدیدات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی نسبت به ایران و طرح حمله نظامی به کشور اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه بهتر است به فکر موشک‌های ابتدایی و دست‌ساز رزمندگان غزه باشد که حتی قادر نیست جلوی نفوذ آنها به سرزمین‌های اشغالی را بگیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح سپس با اشاره به اشاره رهبر معظم انقلاب به موضوع «پیچ تاریخی» خاطرنشان کرد: وضعیت پیش رو در منطقه و دنیا حاکی از آن است که در واقع ما باید منتظر یک آینده جدید در نظم جهانی باشیم و به نظر می‌آید آن چه مقام معظم رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخی نام برده‌اند، مبتنی بر این آینده نظام جهانی باشد.

وی افزود: در این آینده نظام جهانی، جمهوی اسلامی ایران می‌تواند و باید سهم عمده‌ای را ان‌شاءالله به خودش اختصاص دهد، گفتمان جمهوری اسلامی بر خلاف گفتمان آمریکایی‌ها و غربی‌ها یک گفتمان صلح عادلانه است.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...