نسخه چاپی

كاهش اتكا به نفت با توسعه صنعت گردشگری

عکس خبري -کاهش اتکا به نفت با توسعه صنعت گردشگري

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: برای اینكه بتوانیم بودجه‌ای بدون اتكا به نفت داشته باشیم باید به صنعت گردشگری بیشتر توجه شود.

به گزارش نما ،علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری به معرفی فرهنگ‌ها می‌پردازد و موجب رونق فرهنگی و ارتقای دستاوردهای بشری می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: گردشگری در میراث ملموس و ناملموس کشور اتفاق می‌افتد و قبل از اینکه نگاه اقتصادی به گردشگری داشته باشید نگاه فرهنگی و صلح پروری بین جوامع مختلف خواهیم داشت.


وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: هر کجا گردشگری وجود دارد موجب می‌شود تبادلات فرهنگی شکل بگیرد و بعد از آن می‌تواند بعد اقتصادی گردشگری را نیز مورد توجه قرار دهد.


مونسان تاکید کرد: اگر در توسعه فرهنگی موضوع گردشگری مورد توجه قرار نگیرد به نتایج خوبی نخواهیم رسید. 


وی یادآور شد: سازمان گردشگری جهانی توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری فرهنگی دارد. گردشگری تمدن کهن کشور ما را به سایر کشورها معرفی می‌کند و در کنار این موضوع هم به مباحث اقتصادی و اشتغال می‌پردازیم. 


وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری سهم بزرگی در ایجاد اشتغال ایجاد می‌کند و موجب می‌شود از میراث‌مان حفاظت و پاسداشت داشته باشیم.


مونسان خاطرنشان کرد: هیچ ابزاری بهتر از این وجود ندارد که بهتر بتوانیم فرهنگ کشورمان را به نمایش بگذاریم  واین ابزار فقط گردشگری است.


وی افزود:‌در کشور ما چندی است که به موضوع گردشگری اهمیت ویژه‌ای شده است و رئیس‌جمهور نیز اعتقاد دارد باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود چرا که کشور ما دارای میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بسیاری است و تنوع بی‌نظیری دارد و ذاتا ظرفیت‌های گردشگری در کشور ما نهفته است و با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توانیم کشوری مهم و صاحب نقش در حوزه گردشگری باشیم.


وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد:‌ما حتی در دوران دفاع مقدس هم نگذاشته‌ایم که موضوع گردشگری در داخل کشور تعطیل شود. بنابراین با این معضلات و مشکلات پیش آمده اجازه نخواهیم داد که گردشگری در کشور تعطیل شود.


مونسان بیان داشت: کشور ما 4 فصل است و دارای کویر، جنگل، دریا و تفاوت دمایی بالایی دارد. 


وی یادآور شد: همه شهرهای ما جزو شهرهای گردشگری هستند و خوشحالیم که استانداران توسعه گردشگری را مدنظر قرار داده است و حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نشان از آینده امیدبخش در این حوزه می‌دهد. 


وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت:‌ حوادث و اتفاقات گوناگون در اقصی نقاط دنیا اتفاق می‌افتد و گاها اثرات منفی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دارد. ولی تلاش خواهیم کرد که با حمایت دولت از این مشکلات نیز بگذریم و موجب رونق گردشگری در کشور شویم. 


مونسان یادآور شد: در کشور ما حوادث مختلفی رخ داده و صنعت گردشگری از آن متاثر شده است ولی از آن شرایط عبور کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در حال حاضر هم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.


وی خاطرنشان کرد: کشور ما جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که نمی‌توانیم از آن عبور کنیم. مردم کشور ما مهمان نواز هستند و قطعا با ورود گردشگر به کشور این فرهنگ به اقصی نقاط دنیا می‌رود.


وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: سند توسعه گردشگری در کشور در حال آماده شدن است تا در حوزه گردشگری بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و به وظایف‌مان به خوبی عمل کنیم. 


مونسان گفت:‌در سند توسعه گردشگری با گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به گفت‌وگو پرداختیم و نتایج حاصل از این گفت‌وگو دستاوردهای زیادی در حوزه صنعت گردشگری داشته است.


وی افزود:‌امروز از برند ملی گردشگری در کشور رونمایی می‌شود و سند ملی گردشگری با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو به نتیجه می‌رسد. 


وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد:‌امسال اتفاقی خوبی که رخ داده حضور صنعتگران ما در این نمایشگاه است.


مونسان افزود: ما به دنبال رونق گردشگری در کنار توجه به صنایع دستی هستیم.


وی یادآور شد: اگر قرار باشد اقتصادی قوی و غیرمتکی به نفت داشته باشیم باید به ظرفیت‌های گردشگری بیشتر توجه کنیم و دولت و ملت هم تلاش‌های زیادی را در این حوزه انجام داده‌اند. 

منبع فارس

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...