نسخه چاپی

كاتب خبر داد

طرح‌های دو فوریتی در مجلس كاهش می‌یابد

نائب رییس كمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: طرح‌های دوفوریتی فرصت بررسی دقیق را از نمایندگان سلب می كند و نمی‌گذارد كه كارهای كارشناسی روی آن صورت بگیرد.

به گزارش نما، غلامرضا کاتب نایب‌رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در گفت‌وگو با فارس، ضمن انتقاد از وجود طرح‌های دوفوریتی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در دو جلسه اخیر صحن علنی مجلس وجود طرح‌های دوفوریتی به شدت کاهش یافته است و استراتژی نیز این است که وجود طرح‌های دو‌فوریتی در صحن علنی مجلس به حداقل برسد.

وی افزود: طرح‌های دوفوریتی باید در صورتی با قید دوفوریت باشد که از حساسیت بالایی برخوردار باشد در حالیکه در چند ماه اخیر بیشتر طرح‌های دوفوریتی که در صحن علنی بررسی شد نیاز به دو فوریت نداشت.

وی با بیان اینکه وجود طرح‌های دوفوریتی موجب ضرر و زیان می‌شود، گفت: طرح‌های دوفوریتی فرصت بررسی دقیق را از نمایندگان سلب می کند و نمی‌گذارد که کارهای کارشناسی روی آن صورت بگیرد.

کاتب در عین حال به دو طرح دو فوریتی مابه‌التفاوت نرخ ارز و صندوق توسعه ملی که در مجلس تصویب شد پرداخت و اظهار داشت: طرح مابه‌التفاوت نرخ ارز که به موجب آن مجلس پرداخت یارانه نقدی از مابه‌التفاوت نرخ ارز توسط دولت را ممنوع کرد از حساسیت بسیاری برخوردار بود چرا که شایعه شده بود دولت تعمدی نرخ ارز را افزایش می‌دهد تا از مابه‌التفاوت آن یارانه‌ها را واریز کند.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...