نسخه چاپی

واردات میوه با تعرفه صفر؛ در حالی كه نیاز به واردات نداریم

لایحه بودجه سال 1391 كل كشور مهم‌ترین دستور كمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه، بهداشت و درمان، شوراها و امور داخلی كشور، صنایع، عمران، فرهنگی، قضایی، كشاورزی و نظارت و پیگیری و اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

به گزارش ايسنا، كميسيون آموزش و تحقيقات علاوه بر بررسي لايحه بودجه سال آينده، دو نفر از اعضاي خود را به عنوان نمايندگانش در كميسيون تلفيق بودجه معرفي مي‌كند.

كميسيون اجتماعي، بررسي طرح تاسيس سازمان ملي استاندارد ايران و بررسي طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار را كه از سوي شوراي نگهبان به اين كميسيون اعاده شده است، در كنار بررسي لايحه بودجه سال 91 در دستور كار دارد.

كميسيون انرژي نيز بررسي درآمدها و هزينه‌هاي وزارت نفت و شركت‌هاي تابعه در بودجه سال آينده و همچنين بررسي درآمدها و هزينه‌هاي وزارت نيرو و سازمان انرژي اتمي را در دستور كار دارد.

كميسيون شوراها و امور داخلي، نيز دو نفر از نمايندگان خود را جهت عضويت در كميسيون تلفيق انتخاب خواهد كرد.

كميسيون صنايع و معادن، نيز بخش‌هاي صنعت، معدن، ارتباطات و فناوري اطلاعات، صنايع پتروشيمي و صنايع دفاعي از لايحه بودجه سال 91 را مورد بررسي قرار خواهد داد.

كميسيون عمران، نيز بررسي طرح اصلاح قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و همچنين انتخاب دو نفر از اعضاي خود جهت عضويت در كميسيون تلفيق را در دستور كار دارد. همچنين اين كميسيون بررسي بودجه بخش‌هاي مربوط به آب و فاضلاب وزارت نيرو، سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور و شهرداري‌هاي كلان‌شهرها را در دستور كار دارد.

كميسيون فرهنگي نيز بخش‌هاي مربوط به فرهنگ لايحه بودجه را مورد بررسي قرار خواهد داد.

همچنين كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي بودجه بخش‌هاي كشاورزي، صنايع طبيعي، محيط زيست و همچنين فصل منابع آب وزارت نيرو و سازمان هواشناسي را در كنار پيشنهادات نمايندگان مجلس مورد بررسي قرار خواهد داد. اين كميسيون بررسي گزارش هيات تحقيق و تفحص از عملكرد صندوق بيمه كشاورزي را نيز در دستور كار دارد.

كميسيون برنامه و بودجه نيز علاوه بر بررسي لايحه بودجه سال 91، گزارش هيات تحقيق و تفحص از عملكرد دولت در واگذاري و پرداخت سود سهام عدالت را نيز مورد بررسي قرار مي‌دهد.

كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجراي اصل 44 قانون اساسي نيز ضمن بررسي بندهايي از لايحه بودجه سال آينده، به بررسي پيشنهادات دريافتي در خصوص گزارش كميسيون درباره عملكرد دستگاه‌ها خواهد پرداخت.

كميسيون ويژه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها نيز يك فوريت طرح اصلاح قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را در دستور دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...