نسخه چاپی

۱۵ بنای تاریخی قزوین مرمت شدند

عکس خبري -?? بناي تاريخي قزوين مرمت شدند

۱۵ بنای تاریخی قزوین در سال جاری از سوی اداره كل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی این استان مرمت و ساماندهی شده‌اند.

به گزارش نما ،سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بناها با اعتبارات این اداره کل مرمت شده اند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین بناهای تاریخی مرمت شده قزوین در سال جاری مسجد جامع عتیق بوده که عملیات مرمت و ساماندهی این بنای فاخر با بیش از هزار سال قدمت شامل آجرفرش شبستان ها، دیوارکشی و تثبیت ایوان غربی بوده است.


احسان نورانی افزود: امسال مجموعه قلعه و دژ سمیران در طارم سفلی در شهرستان قزوین از آثار مربوط به دوره ساسانی نیز مورد مرمت و ساماندهی قرار گرفت.


این مسوول اضافه کرد: محوطه سازی مجموعه دولتخانه صفوی (مقر شاهی صفویه در دوران پایتختی قزوین) نیز از دیگر بناهای تاریخی استان بود که امسال مرمت و ساماندهی شد.


وی با بیان اینکه ۲ کاروانسرای قدیمی استان قزوین نیز امسال در ردیف طرح های مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار داشت،گفت: این ۲ بنا شامل کارونسرای هجیب در بوئین زهرا و کاروانسرای خرزان در شهرستان قزوین بودند.


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مسجد مدرسه حیدریه، مسجد مدرسه سردار، مسجد پنجه علی، مسجد آقا، تیمچه سرباز، رواق صفوی، حسینیه سید رضی در کنار آستان امامزاده حسین قزوین، امامزاده هفت صندوق تاکستان، گرمابه شریفیه از دیگر بناهای مرمت شده تاریخی استان در سال جاری بوده است.


 ۲۳۵ بنای تاریخی شامل بقعه ها، آب انبارها، پل ها و برج ها، مساجد، مسجد-مدرسه ها و کاروانسراها، عمارت ها، دروازه ها و حمام ها و کلیساها در استان قزوین وجود دارد.

منبع ایرنا

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...