نسخه چاپی

هند خواستار توقف مداخله تركیه در «كشمیر» شد

وزارت خارجه هند در واكنش به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور تركیه در خصوص كشمیر، خواستار توقف مداخلات آنكارا در امور داخلی هند شد.




به گزارش نما، وزارت امور خارجه هند، امروز (شنبه) در واکنش به حمایت روز گذشته (جمعه) «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از پاکستان در مناقشات «کشمیر»، خواستار توقف مداخله آنکارا در امور داخلی هند شد.

اخبار بین الملل- روز گذشته، اردوغان ، متعهد شد که کشورش از موضع پاکستان در موضوع کشمیر حمایت کند «زیرا این مسئله نگرانی هر دو کشور (پاکستان-ترکیه) به حساب می آید».

وزارت امور خارجه هند با صدور بیانیه‌ای، مداخله رئیس‌جمهور ترکیه در امور داخلی هند را محکوم و تأکید کرد که پاکستان، موضوع تروریسم را در «جامو و کشمیر» تقویت کرده است.

در این بیانیه نوشته شده است: «هند تمامی اظهارات (اردوغان) درباره جامو و کشمیر را رد می‌کنیم و (جامو و کشمیر) بخش جدایی ناپذیر و غیرقابل نفوذ هند است. ما از حاکمیت ترکیه می‌خواهیم که در امور داخلی هند دخالت نکند و درک مناسبی از حقایق در زمینه تهدید شدید تروریسم سرچشمه گرفته شده از پاکستان به هند و این منطقه داشته باشد».

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در نشست مشترک نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان ضمن حمایت از موضع پاکستان در مسئله کشمیر گفت: «مسئله کشمیر باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل شود».

سال گذشته میلادی، اردوغان مسئله کشمیر را در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد و هند در واکنش به سخنرانی وی گفت که از اظهارات ترکیه درباره کشمیر «بسیار متأسف است».

از زمان لغو وضعیت خودمختاری منطقه کشمیر در اواسط مرداد ماه توسط دولت هند ، کشمیر در وضعیت امنیتی به سر می‌برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می‌کنند. تلفن‌های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی‌های متعدد عبور می‌کردند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...