نسخه چاپی

سعد الحریری پایان «تسویه ریاستی» را اعلام كرد

رئیس جریان المستقبل لبنان در پانزدهمین سالروز ترور پدرش، پایان تفاهم انجام شده میان این جریان و جریان رئیس‌جمهور در سال 2016 را اعلام كرد.


به گزارش نما، «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان در پانزدهمین سالروز ترور پدرش «رفیق الحریری» در چهارده فوریه سخنرانی کرد.

اخبار بین الملل- الحریری در سخنرانی خود پایان « تسویه ریاستی » سال ۲۰۱۶ با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان را اعلام کرد، به «جبران باسیل» وزیر خارجه سابق لبنان هجمه برد و وی را «رئیس در سایه» خواند.

وی گفت: رئیس‌جمهور میشل عون به میزان احترامش پیش من آگاه است اما متاسفانه به جایی رسیدم که ناچار شدم بگویم با دو رئیس‌ تعامل داشتم، رابطه با رئیس در سایه را برای حفظ ثبات (رابطه) با رئیس اصلی حفظ کردم.

لبنان دو سال و نیم با خلأ ریاستی روبرو بود تا اینکه در سال ۲۰۱۶ و در چهل و ششمین تلاش پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور، با تفاهم حاصل شده میان احزاب لبنانی ، میشل عون با ۸۳ رأی به عنوان رئیس‌جمهور لبنان انتخاب شد؛ موضوعی که به تسویه ریاستی معروف است.

سعد الحریری در ادامه سیاست اسکان دائمی آوارگان را رد کرد و گفت، قانون اساسی لبنان مانع این امر است.

بر اساس آمار سازمان ملل تعداد آوارگان فلسطینی در لبنان حدود ۴۶۰ هزار نفر است که در ۱۲ اردوگاه مستقر هستند.

رئیس جریان المستقبل سپس بر بقای خود و جریانش تأکید کرد و گفت که استعفایش از نخست‌وزیری در راستای اجابت درخواست معترضان بوده است.

وی ادامه داد، جریان المستقبل از مطالبات تحرکات مردمی مبنی بر انتخابات زودهنگام حمایت می‌کند.

دعوت الحریری به انتخابات زودهنگام در حالی اعلام می‌شود که دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» به تازگی تشکیل و از پارلمان رأی اعتماد گرفته است.

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...