نسخه چاپی

عاشقانه‌های لندن واشنگتن

لندن فقط در صورتی پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای برگزاری نشست سران ۵ كشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را قبول خواهد كرد كه واشنگتن آماده شركت در چنین نشستی باشد.

به گزارش نما به نقل از اسپوتنیک، پوتین در سخنرانی در پنجمین مجمع جهانی یادبود هولوکاست ، پیشنهاد تشکیل نشست سران کشورهای عضو دائم شورای امنیت - روسیه ، چین ، ایالات متحده ، فرانسه و انگلیس را مطرح کرده و گفت که مسکو قصد دارد در این نشست "بدون تأخیر ، پیام های مناسبی را برای رهبران پنج قدرت بزرگ جهان ارسال کند."

به گفته منابع روسی فوق الذکر ، انگلستان "حلقه ضعیف" محسوب می شود که به همراه ایالات متحده موضع خود را نسبت به ابتکار روسیه مشخص نکرده است. خاطرنشان می شود: ایالات متحده در تصمیم گیری نقش اساسی دارد و بریتانیا به احتمال زیاد از هر عقیده واشنگتن در این زمینه حمایت خواهد کرد.

پیشتر مشخص شد که چین از پیشنهاد رئیس جمهور روسیه برای میزبانی اجلاس اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند.

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل ماکرون نیز از ایده این نشست حمایت کرد و گفت که او با پوتین موافقت کرده است که می گوید پنج کشور بنیانگذار سازمان ملل متحد مسئولیت ویژه ای بدر مقابل اوضاع در جهان بر عهده دارند.

به گفته ، فرحان حق ، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل ، این سازمان جهانی از هرگونه تلاش برای برگزاری گفتگو بین نمایندگان پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت استقبال می کند.
منبع: جام نیوز

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...