نسخه چاپی

شركت از ۹ میلیون تهرانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات تهران گفت: بیش از ۹ میلیون نفر واجد رأی در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.


به گزارش نما، شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات تهران با اشاره به آمار واجدان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق آمار ثبت احوال استان تهران، ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر واجد رأی در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند؛ از این تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رأی اولی هستند که ۵۱ درصد این تعداد را آقایان تشکیل داده‌اند.
اخبار سیاسی- حسن بیگی با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی در استان تهران گفت: در استان تهران، ۶ هزار و ۶۵۹ شعبه اخذ رأی وجود دارد، چرا که استان تهران دو انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: ۱۸۰ هزار نفر با ستاد انتخابات استان تهران در روز دوم اسفند همکاری خواهند داشت که البته این افراد از عوامل اجرایی نظارتی، بازرسان و عوامل امنیتی و نمایندگان فرماندار خواهند بود؛ افزون بر این طبق آمار سامانه جامع انتخابات چهار نفر از نامزدهای انتخابات از حوزه‌های انتخابیه دیگری به استان تهران آمده‌اند و همچنین ۱۵۸ نفر از نامزدهای انتخابات هم از استان تهران به استان‌های دیگر رفته اند و ۱۲۶ نفر نیز تاکنون انصراف داده‌اند.

حسن بیگی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۶۱۴ نفر نامزد انتخابات توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند؛ همچنین با توجه به اینکه ۳۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد برای هر کرسی در استان تهران ۴۵ نفر رقابت خواهند کرد در حالی که این آمار برای سایر استان‌ها ۲۵ نفر است.

او درباره نظارت تبلیغات گفت: کمیته‌های ذیل هیئت‌های اجرایی شکل گرفته که وظیفه آن رصد تبلیغات داوطلبان است و هر کجا که تخلفی وجود داشته باشد، رصد و با آن برخورد خواهد شد. با توجه به گستردگی شهر تهران،خواهشمندیم اگر شهروندان شاهد تخلفات انتخاباتی بودند، حتماً به فرمانداری تهران اطلاع دهند تا آن‌ها پیگیری لازم را داشته باشند.

حسن بیگی افزود: خوشبختانه تاکنون تخلف خاصی صورت نگرفته و تخلفات دیده شده در حد تذکر رفع شده است؛ البته قبل از اینکه موعد تبلیغات فرا برسد آن‌هایی که به صورت غیر قانونی به تبلیغات پرداخته‌اند، طبق مصاحبه دادستان ۱۵ نفر تعهد دادند که دیگر تخلف انجام ندهند.

او ادامه داد: ما از احزاب گلایه داریم، چرا که آن‌ها باید بیشتر پای کار باشند تا تنور انتخابات داغ‌تر شود و ان‌شاالله بتوانیم در روز دوم اسفند ماه انتخابات پرشور تری داشته باشیم.

حسن بیگی درباره غیرقانونی بودن راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات گفت: این امر ممنوع است و نباید این اتفاقات بیفتد، این مسائل توسط هیئت‌های اجرایی رصد خواهد شد و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

او درباره میزان مشارکت در دوره‌های قبل بیان کرد: میزان مشارکت در انتخابات در دوره قبلی انتخابات مجلس، ۵۴ درصد بوده و تمام سعی و تلاش ما بر این است که انتخابات پرشوری برگزار شود. مردم ما بسیار بصیر هستند و می‌دانند که در چه موقعیت بین المللی قرار داریم و در روز دوم اسفند ماه بیشتر از همه انتخابات‌ها نیاز داریم تا مردم حضور پرشور داشته باشند.

حسن بیگی با بیان اینکه این دوره از انتخابات حدود ۴۰۰ صندوق به ستاد‌های رأی‌گیری اضافه شده است، گفت: شناسنامه و کد ملی برای شرکت در انتخابات مجلس ضروری نیست، کارت ملی ضروری نبوده، اما اگر رأی دهندگان آن را به همراه داشته باشند دستگاه‌های احراز هویت بلافاصله اطلاعات آن‌ها را ثبت خواهد کرد و نیازی به وقت اضافه نخواهد بود.

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...