نسخه چاپی

شرط آلمان برای برقراری كامل روابط با روسیه

وزیر خارجه آلمان كه امروز با همتای روسی خود در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ دیدار كرد، با اذعان به تمایل برای همكاری‌های تجاری و انرژی با روسیه، اجرای كامل توافقنامه مینسك را شرط تجدید كامل روابط بین دو كشور نامید.


به گزارش نما، "هایکو ماس" وزیر امور خارجه آلمان امروز (شنبه) در نشستی با نمایندگان تجاری آلمان و روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، اعلام کرد که اجرای کامل توافقنامه مینسک، شرط تجدید کامل روابط بین دو کشور است.

اخبار بین الملل- بر اساس اطلاعات وزارت خارجه آلمان ، مقامات برلین خواستار گفت‌وگو با دولت جدید روسیه درباره انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه فناوری‌های دیجیتال هستند. با این حال ، اجرای کامل توافقات مینسک، از سوی مسکو، شرط برقراری روابط کامل بین آلمان و فدراسیون روسیه است.

طبق این اطلاعات، هایکو ماس در دیدار با "وادیم پریستایکو" وزیر امور خارجه اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز اجرای توافقنامه مینسک را مهمترین شرط برای حل و فصل مناقشه به درازا کشیده در دونباس نامید.

وزیر خارجه آلمان روز گذشته (جمعه) نیز در مراسم افتتاح کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که نمایندگان برلین به همراه همتایان روسی ، اوکراینی و فرانسوی در تلاش هستند تا مقدمات برگزاری نشست بعدی رهبران "گروه نرماندی" را فراهم کنند.

"هایکو ماس" امروز همچنین با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه در پایان این دیدار که در حاشیه کنفرانس مونیخ انجام شد، اعلام کرد که توجه خاص روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و آلمان به روی پروژه‌های مشترک در بخش انرژی ، و به‌خصوص ادامه ساخت خط لوله گاز "جریان شمالی-2" معطوف بود.

طبق این اطلاعات، طیف گسترده‌ای از موضوعات اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر لاوروف و هایکو ماس قرار گرفت و طرفین بر توسعه روابط در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید از جمله ایجاد فرصت‌های صادراتی در بازارهای کشورهای سوم تأکید کردند.

پیش از این، روزنامه تجاری آلمانی «Handelsblatt» با استناد به منابع اطلاعاتی خود در محافل دیپلماتیک در واشنگتن نوشت که ایالات متحده ممکن است در صورت تکمیل ساخت خط لوله "جریان شمالی-2"، تحریم‌های جدیدی را علیه این طرح اعمال کند. تحریم‌های جدید آمریکا ممکن است در ماه فوریه یا مارس سال جاری (اسفند الی فروردین) به تصویب برسد و هدف آنها احتمالاً سرمایه گذاران و شرکت‌هایی خواهد بود که گاز روسیه را از طریق این خط لوله دریافت می‌کنند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...