نسخه چاپی

كاهش قیمت پیاز در راه است

شادلو گفت: با عرضه فراوان محصول از نوار جنوبی كشور، پیش‌بینی می‌شود كه ظرف كمتر از یك ماه بازار به تعادل برسد.


به گزارش نما، مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران درباره دلایل گرانی پیاز در بازار، اظهار کرد: همه ساله قیمت برخی محصولات همچون پیاز، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی با نوساناتی در بازار روبه‌رو می‌شود که علت اصلی آن را باید در کمبود یا مازاد تولید جست‌وجو کرد.

اخبار اقتصادی- او افزود: در برخی مواقع قیمت تمام شده تولید به دست تولید کننده نمی‌رسد که با تکرار مداوم این امر دیگر تولید کننده قادر به ادامه تولید نخواهد بود و درنهایت شاهد کمبود محصول و افزایش قیمت در بازار خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با تأکید بر حمایت دولت از کشاورزان و باغداران زیان دیده، گفت: در مواقعی که قیمت فروش محصولات جوابگوی هزینه‌های تولید نیست، از این رو مسئولان دولتی با اتخاذ تدابیر مختلف باید کاری کنند که تولید کننده بتواند به تولید ادامه دهد در غیر این صورت شاهد تلاطم قیمت در بازار خواهیم بود.

شادلو افزود: در مواقعی که قیمت محصولات کمتر از هزینه‌های تولید است، انتظار می‌رود که دولت به منظور توزیع در پادگان‌ها، مدارس و افراد تحت پوشش کمیته امداد، اقدام به خرید محصول از تولید کنندگان کند تا پایداری تولید حفظ شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشاورزان اقدام به جمع‌آوری پیاز و انتقال به سردخانه‌ها کردند، بیان کرد: در حال حاضر نبود پیاز سر زمین موجب شده تا قیمت محصول با نوساناتی در بازار روبه‌رو شود که با عرضه پیاز نو از نوار جنوبی همچون مناطقی از جیرفت و کهنوج طی هفته‌های آتی بازار متعادل خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

او نبود بازار شفاف و پایدار را یکی دیگر از دلایل نوسان قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: تا زمانی که شرایط به گونه‌ای فراهم نشود که تولید کننده از بازار شفاف اطمینان حاصل کند، روند التهاب قیمت در بازار ادامه خواهد داشت اما در خصوص پیاز طی هفته‌های اخیر نوساناتی به دلیل کمبود عرضه در بازار ایجاد شده که با عرضه فراوان محصول از مناطق جنوبی، پیش‌بینی می‌شود که ظرف کمتر از 1 ماه بازار متعادل شود.

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...