نسخه چاپی

كاهش ۵۰درصدی اعتماد انگلیسی ها به BBC

اشتباهات حرفه ای و رسوایی های اخلاقی در شبكه 'بی بی سی' در عرصه رسانه ای و سیاسی انگلیس انعكاس گسترده ای داشته این رسوایی ها همچنین منجر به استعفای مدیر كل این شبكه و انتقاد گسترده نمایندگان پارلمان و سیاستمداران آن كشور شده است.

به گزارش نما، قدس آنلاین به نقل ازخبرنگار شبکه خبری العالم از لندن گزارش داد، براساس نظرسنجی های انجام شده، نیمی از مردم انگلیس اعتمادشان به برنامه های این شبکه را از دست داده اند.

وضعیت کنونی شبکه بی بی سی، بزرگترین بحرانی است که این شبکه از 50 سال پیش تاکنون با آن مواجه بوده است که به دنبال آن شمار زیادی از مسئولان این شبکه یکی پس از دیگری استعفا داده اند و مدیرکل این شبکه در برنامه نیوز نایت، با اعتراف به اشتباهات در تدوین اخبار به ناکامی خود اشاره کرد. البته اشتباهات مزبور منجر به برکناری دو تن از مدیران اخبار این شبکه نیز شده است.

جورج انتویسل، مدیرکل مستعفی بی بی سی، در یک نشست مطبوعاتی گفت: از آنجا که مدیرکل، به منزله سردبیر و مسئول همه اخبار تدوین شده است و با توجه به سطح غیر قابل قبول گزارش منتشر شده از شبکه، مشاهده کردم که کرامت شغلی ایجاب می کند از شغل خود استعفا دهم.

این رسوایی به یک بحران سیاسی و نزاع علنی میان دولت انگلیس و مدیریت بی بی سی تبدیل شده است و عده ای نیز با اشاره به اقدامات غیر حرفه ای و مغایر اخلاق رسانه ای، بر ضرورت ایجاد اصلاحات ساختاری و ریشه ای در این شبکه تأکید کرده اند.
کریس دویل روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی انگلیسی در این باره به خبرنگار العالم گفت: دو بحران اخیر، اعتبار شبکه بی بی سی را در معرض آزمایش قرار داده اند و من بر این باورم که بی بی سی می تواند، این بحرانها را پشت سر بگذارد. زیرا این شبکه از این وضعیت به خوبی درس گرفته و تحقیقات مستقلی را در این باره آغاز کرده است.

وی در عین حال افزود: هنوز هم نگرانی هایی وجود دارد و باید تلاش بیشتری در زمینه مدیریت و تعیین سیاست های خبری آن انجام گیرد.
ناظران بر این باورند بزرگترین چالش، در وضعیت کنونی برای دستگاه تبلیغاتی دولتی انگلیس، بازیابی اعتماد شهروندان انگلیسی است که سالیانه شش میلیارد دلار از بودجه آن کشور صرف این نهاد رسانه ای می شود. اما پس از رسوایی های اخیر اعتماد مردم به این شبکه به شدت آسیب دیده و تنزل یافته است.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...