نسخه چاپی

معرفی چهره‌های مردمی سال ۹۸

سیدمرتضی میرباقری معاون سیمای‌ سازمان صداوسیما در آیین معرفی نامزدهای چهره برتر مردمی سال ۹۸ بر لزوم تقویت سرمایه‌های اجتماعی توسط رسانه ملی تاكید كرد.


به گزارش نما، مراسم معرفی چهره‌های مردمی سال ۹۸ امشب شنبه ۲۶ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مدیران صداوسیما ، نهادهای اجتماعی و مسئولان شهری برگزار شد.

اخبار چهره ها - اجرای این مراسم بر عهده مرتضی حیدری بود و مسئولان و مدیران مختلفی از جمله حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مرتضی میرباقری معاون سیما، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک و محمد احسانی مدیر شبکه نسیم مهمان مراسم بودند.

مرتضی میرباقری معاون سیما در این مراسم عنوان کرد: رسانه ملی از سال گذشته توسط آقای زین‌العابدین مدیر شبکه یک، سایر مدیران و علی ضیا این اقدام را شروع کرد. امسال حرکت بهتری را جلو می‌برد و امیدواریم به عنوان یک حرکت بزرگ و مردمی آنطور که رهبر انقلاب مد نظرشان بود بروز و ظهور داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم رسانه ملی تمام ظرفیت خود را به صحنه بیاورد و تمام ابعاد این حرکت را تقویت کنیم. باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

میرباقری با تاکید بر نقش سرمایه‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد: در کنار انواع سرمایه‌های شناخته شده‌ای که در جهان داریم مثل سرمایه نیروی انسانی، سرمایه‌های طبیعی و اقتصادی، دانشمندان روی سرمایه‌های اجتماعی هم تاکید کرده‌اند که می‌تواند سرمایه‌های دیگر را در کنار هم قرار داده و حتی به آن‌ها ضریب دهد. رضایت، مشارکت، اعتماد و... از شاخص‌های سرمایه اجتماعی است.

وی درباره اهمیت انتخاب چهره مردمی عنوان کرد: این کاری است که از سال گذشته شروع شد و امیدواریم امسال و سال‌های آینده بالنده‌تر شود. رسانه ملی بنا دارد زمینه های ظهور و بروز سرمایه عظیم اجتماعی موجود در کشور را فراهم کند. این سرمایه‌ها به شدت امتناع دارند که کارشان تبلیغ شود، ولی وظیفه ماست که آن‌ها را معرفی کنیم.

میرباقری در پایان سخنانش گفت: ما افتخار می‌کنیم چنین مسئولیتی را برعهده داریم و دست تمامی کسانی را که در این زمینه یاری‌مان می‌کنند می‌فشاریم.

در ادامه این مراسم چهره‌های برگزیده سال ۹۷ نیز تجلیل شدند.

در این مراسم سعید اوحدی دبیر شورای سیاستگذاری و هماهنگی انتخاب چهره مردمی سال در توضیحاتی گفت: امسال یک شورای سیاستگذاری برای انتخاب چهره مردمی تشکیل شد.

اوحدی همچنین اظهار کرد: مقام معظم رهبری به سازمان صدا و سیما توصیه ای داشتند که چهره‌های مهم کشور شناسایی شوند و این رویداد هم در همین راستا گام برمی دارد.

وی در ادامه درباره فرآیند انتخاب چهره مردمی گفت: بیش از ۱۲۰۰ چهره به دبیرخانه معرفی شدند از این میان ۳۶۳ به صداوسیما معرفی شد. شاخص‌ها در حال احصا است و از بین این عزیزان ابتدا به ۴۰ چهره و در مرحله بعد به ۱۰ چهره خواهیم رسید تا مردم از بین ۱۰ چهره دست به انتخاب بزنند.

در ادامه مومنی شریف رییس حوزه هنری در سخنانی تصریح کرد: تبریک عرض می‌کنم به صداوسیما و برنامه فرمول یک که بنا را بر این گذاشتند که خوب‌ها و قهرمانان را معرفی کنند کشور ما کشور قهرمانان است که در معرفی انها غفلت کرده‌ایم. سردار سلیمانی با شهادتش دنیایی را تکان داد. بنابراین معرفی قهرمانان کار بسیار شایسته ای است.

مومنی شریف تصریح کرد: مردم ما نیاز دارند که آدم‌های خوب و فداکار به آن‌ها معرفی شوند چون حالشان خوب می‌شود.

علی ضیا نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی از حضور چهره‌های مردمی که به مراسم آمدند تشکر و اظهار امیدواری کرد که بتواند نام مردمان سرزمین را نشر دهد.

در این مراسم حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانی گفت: امروز روز ولادت حضرت زهراست او الگو و نمونه ای واقعی برای همه زنان است. ما از الگوها می‌آموزیم. انبیا و الگوها برای تعلیم کتاب و آموختن زندگی به انسان‌ها آمده‌اند. انگیزه این مراسم نیز معرفی الگوهاست.

وی ادامه داد: الگوها می‌توانند چاره‌ای برای گسست اجتماعی باشند و وحدت ما را تامین کنند. الگوها می‌توانند دل‌های ما را به هم نزدیک کنند. برای نسل امروز شهادت سردار سلیمانی یک الگوی بی‌نظیر بود که شاخصه‌های موردنظر در آن تجلی پیدا کرد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...