نسخه چاپی

۵٢ درصد پرونده‌های قصور پزشكی در تهران است

مدیر كل پزشكی قانونی استان تهران گفت: حدود ۵٢ درصد از پرونده‌های قصور پزشكی در استان تهران است.


به گزارش نما، عباس مسجدی آرانی رئیس پزشکی قانونی کشور در مراسم افتتاح ساختمان اداره کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی نسبت به برخی از سازمان‌ها، سازمان نوپایی است و اساسا ما از دردها و مشکلات مضمونی رنج می‌بریم، گفت: از این ٣٧۵ مرکز که ما در سراسر کشور داریم حدود ٨٠ مرکز امانی است و بخشی از آن به صورت استیجاری است و برای یک بار باید این مشکل سازمان پزشکی قانونی حل شود. ما در سال ٩٨ نتوانستیم از ٢٠٠ مجوز استخدامی برنامه ششم توسعه استفاده کنیم که این تبعاتش مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

اخبار اجتماعی -​ وی ادامه داد: بودجه این سازمان از ابتدا ضعیف برنامه‌ریزی شده است. حجم کار پزشکی قانونی فراوان است و در شرایط فعلی اگرچه که ما تمام تلاش خود را انجام دادیم اما باید زحمات را جبران کنیم. امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی سازمان پزشکی قانونی باشیم؛ معتقدم اگر اراده کنیم می توانیم بسیاری از اقدامات را محقق کنیم چرا که علی‌رغم تمام مشکلات مالی که وجود داشت با اقدامات جهادی توانستیم ١۵ پروژه ملی و استانی را افتتاح کنیم. ارزش ریالی این پروژه ها نزدیک به ٨٠٠ میلیارد ریال است و ٩٠٠٠ متر به فضا اضافه شده است.

در ادامه این مراسم مهدی فروش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه حدود ٢۶ درصد کمیسیون‌های کل کشور در استان تهران است، گفت: حدود ۵٢ درصد از پرونده های قصور پزشکی نیز در استان تهران است که این حساسیت به خوبی شناسایی و پیگیری شد و خوشبختانه با افتتاح این مرکز خدمات با سرعت بهتری ارائه خواهد شد.

به گفته وی، خدمات پزشکی قانونی بهتر شده و پرونده‌های کمیسیون از نظر کیفی و کمی افزایش پیدا کرده‌اند.

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...