نسخه چاپی

عمران‌خان: میزبانی از مهاجرین ادامه می‌یابد؛ طالبان در پاكستان پناهگاه ندارند

نخست‌وزیر پاكستان گفت: پناهگاه‌های طالبان در پاكستان نیست؛ امكان دارد كه قبلاً پناهگاهی بوده اما هم اكنون كمپ‌های مهاجرین هستند و هزاران مهاجر در آنها زندگی می‌كند.


به گزارش نما، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان با سخنرانی در کنفرانس بین المللی مهاجرین افغانستان در اسلام‌آباد اظهار داشت: 20 سال گذشته برای مردم پاکستان بسیار سخت بود با این وجود از مهاجران افغانستانی میزبانی کردیم و این میزبانی ادامه خواهد داشت.

اخبار بین الملل- وی افزود: فرزندان مهاجرین افغانستانی در پاکستان بازی کریکت را یاد گرفتند و امروز تیم کریکت افغانستان در مسابقات ورزشی جهانی شرکت می‌کند.

خان تأکید کرد: هند از مسلمانان کشمیر می‌خواهد به پاکستان مهاجرت کنند و اگر سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی این مشکل را حل نکنند در پاکستان شاهد مشکلات زیاد برای این دسته از مهاجرین خواهیم بود.

وی افزود: بعد از حادثه 11 سپتامبر تبلیغ اسلام‌هراسی توسط غرب مشکلات زیادی برای مهاجران مسلمان به وجود آورده است که این مشکل نیز باید حل شود.

عمران‌خان گفت: دعا می‌کنیم که مذاکرات صلح افغانستان به نتیجه برسد.

وی افزود: مردم و تمام نهادها و سازمان‌های پاکستانی خواهان امنیت در افغانستان هستند.

نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: پناهگاه‌های طالبان در پاکستان نیست؛ امکان دارد که قبلاً پناهگاهی بوده اما هم اکنون کمپ‌های مهاجرین هستند و هزاران مهاجر افغان در آنها زندگی می‌کند.

وی افزود: هیچ حکومتی نمی‌تواند هزاران تن را در این کمپ‌ها بررسی کند.

خان افزود: دولت پاکستان از همین رو به بازگشت مهاجران به کشور خودشان تاکید دارد و اگر پس از آن (بازگشت مهاجرین از پاکستان) چنین شود، می‌تواند مسئول باشد.

به گفته وی، این به سود پاکستان نیست که تنش در افغانستان ادامه یابد و پاکستان همواره خواهان صلح در افغانستان است.

نخست وزیر پاکستان افزود: تروریسم همواره به مردم زیان رسانده است.

خان یادآور شد: راهی که می‌تواند رفاه را برای مردم دو کشور به ویژه در دو طرف خطر دیورند تامین کند، داشتن روابط صلح آمیز است؛ برای بازسازی بخش‌هایی که جز پاکستان شده‌اند و برای اشتغال آنان باید در افغانستان صلح حاکم شود.

وی گفت: ما دومین جمعیت جوانان جهان را داریم؛ به شغل نیاز داریم؛ شغل با جنگ ایجاد نمی‌شود. منازعه و حمله‌ها در افغانستان به سود پاکستان نیست.

خان تصریح کرد: پیش از این هرسیاستی که بوده گذشته اما از یک سال و نیم قبل من هرکاری انجام دادم که روند صلح در افغانستان تسهیل شود.

۱۳۹۸/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...