نسخه چاپی

بهای هر بشكه نفت؛ بیش از 105دلار

عکس خبري -بهاي هر بشكه نفت؛ بيش از 105دلار

در پي اعلام چين مبني بر افزايش واردات نفت در سال جاري و همچنين تداوم نگراني‌ها درباره توقف عرضه نفت از سوي ايران، بهاي نفت در بازارهاي جهاني به بيش از 105 دلار در هر بشكه صعود كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، بر اين اساس بهاي نفت سبك آمريكا(وست تگزاس) در بازار نيويورك براي تحويل در ماه آوريل با 51 سنت افزايش به 105 دلار و 21 سنت در هر بشكه رسيد. قيمت نفت آمريكا روز سه‌شنبه با دو دلار و دو سنت كاهش به 104 دلار و 70 سنت رسيده بود.

همچنين نفت برنت در بازار لندن براي تحويل در ماه آوريل با 42 سنت افزايش 122 دلار و 40 سنت در هر بشكه معامله شد. نفت برنت نيز روز سه‌شنبه با يك دلار و 82 سنت كاهش به 121 دلار و 98 سنت رسيده بود.

بهاي نفت به دليل نگراني‌ بازار جهاني از توقف عرضه نفت از سوي ايران از بشكه‌اي 75 دلار در ماه اكتبر به 105 دلار رسيده است.

وزارت بازرگاني چين اعلام كرد كه قصد دارد واردات نفت خود را در سال 2012 افزايش دهد و سياست خود را براي رشد صادرات حفظ خواهد كرد.

ريك اسپونر - تحليلگر ارشد نفتي، گفت: فكر مي‌كنم سخنان چين يادآور اينست كه اقتصاد چين و آسيا هنوز در حال رشد است. اگرچه هدفگذاري چين براي رشد اقتصادي امسال تنزل يافته ولي اين كشور هنوز در حال رشد است و به اين معني است كه به انرژي بيشتري احتياج دارد.

چين هدفگذاري خود براي رشد اقتصادي در سال 2012 را به 7.5 درصد(پايين‌ترين رقم هشت سال آخير) تنزل داده است.

اما اخبار موافقت ايران و غرب در مورد گفتگوهاي بيشتر در مورد برنامه هسته‌اي ايران باعث كاهش قيمت نفت در روزهاي گذشته شده است.

اما تحليلگران مي‌گويند، نگراني‌ها همچنان درباره اختلال در عرضه نفت ايران وجود دارد و مانع كاهش بيشتر قيمت‌ها مي‌شود.

توني نونان يكي از مديران شركت ميتسوبيشي گفت: قيمت‌هاي نفت در سه ماه دوم امسال بايد كمتر باشد ولي موضوع ايران و مسائل ژئوپلتيك مانع از كاهش قيمت‌ها مي‌شود.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...