نسخه چاپی

جنایت به سبك آل‌سعود

یونیسف فاش كرد به دلیل كمبود خدمات بهداشتی ناشی از محاصره و جنگ در یمن، هر دو ساعت یك مادر و شش نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش نما، آمار‌های سازمان‌های بین‌المللی از مرگ و میر سالانه حدود ۵۰ هزار نوزاد و کودک یمنی بر اثر کمبود خدمات بهداشتی در این کشور خبر می‌دهند و یونیسف نیز اعلام کرد هر دو ساعت یک مادر و شش نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند.

اخبار بین الملل- سال‌های اخیر، یمن شاهد افزایش تعداد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به ویژه نوزاد‌ها و شیرخوارگان به دلیل کاهش خدمات بهداشتی به دلیل تجاوز رژیم سعودی و محاصره بوده است.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: به دلیل کمبود شیرخوارگاه‌ها و کمبود خدمات پزشکی به دلیل محاصره‌های رژیم سعودی همه ساله ۵۰ هزار نوزاد جان خود را از دست می‌دهند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی گفت: به دلیل نقص در خدمت رسانی پزشکی و کمبود شیرخوارگاه‌ها تقریبا هر سال ۵۰ هزار نوزاد با سن کمتر از ۲۸ روز می‌میرند. این آمار‌های جدید را وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است این آمار‌ها بیانگر شرایط ناگواری است که در بخش بهداشت یمن بر اثر تجاوز رژیم سعودی و محاصره یمن ایجاد شده است.

بیمارستان السبعین در صنعا پایتخت که از بیمارستان‌های ویژه مامایی و کودکان و نوزادان است از خدمت رسانی به نوزاد‌ها و کودکان ناتوان است این در حالی است که کودکان و نوزادان به محافظت و رسیدگی پزشکی و بهداشتی بیشتری نیاز دارند.

خبرنگار العالم افزود: در پنج سال گذشته به دلیل تجاوز‌هایی که به کشور یمن شده و محاصره این کشور بر تعداد مرگ و میر کودکان یمنی افزوده شده است به ویژه در مناطق روستایی که با فقر و شیوع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند مرگ و میر نوزادان یمنی بیشتر است.

سازمان کودکان ملل متحد (یونیسف) فاش کرد: در کشور یمن به دلیل کمبود خدمات بهداشتی هر دو ساعت یک مادر و شش فرزند نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس آمار‌های سازمان‌های بین المللی نه تنها سوء تغذیه میلیون‌ها کودک یمنی را تهدید می‌کند بلکه کمبود خدمات بهداشتی و ملزومات پزشکی بر شدت بحران مرگ و میر کودکان افزوده است.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...