نسخه چاپی

معرفی ۶ طرح برتر رویداد ملی ایده‌بازار خوراك و نوشیدنی

عکس خبري -معرفي ? طرح برتر رويداد ملي ايده‌بازار خوراک و نوشيدني

همرمان با برگزاری سومین ایده‌بازار خوراك و نوشیدنی در دانشگاه صنعتی امیركبیر ۶ طرح برگزیده این رویداد معرفی خواهند شد.

به گزارش  نما ،سومین رویداد ملی ایده‌ بازار خوراک و نوشیدنی با هدف حل چالش‌ها و نیازهای صنایع غذایی کشور از طریق شناسایی و حمایت از فناوری‌های نوآورانه و بهره‌برداری شرکت‌ها و فعالین صنایع غذایی کشور برگزار خواهد شد.


در این رویداد بیش از ۱۱۶ طرح، اختراع، ایده و محصول نوآورانه از سوی فعالان این صنعت ارسال شد و پس از غربالگری طرح‌ها، برگزاری کارگاه‌های مشاوره و Coaching و در نهایت داوری‌های تخصصی، ۳۲ طرح در این مرحله انتخاب شد.


از میان این ۳۲ طرح، ۲۴ طرح موفق به شرکت در کارگاه‌های حضوری و آنلاین و در نهایت ۱۸ طرح مجوز ارائه حضوری در روز DemoDay که در روز ۲۶ بهمن برگزار شد، را دریافت کردند. در این جلسه طرح‌ها پس از ارائه در حضور داوران، ۶ طرح برای ارائه درمقابل سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران در روز رویداد نهایی به مرحله بعد راه یافتند.


 طرح‌های منتخب در روز ۳ اسفند ماه ۹۸ در حضور صاحبان سرمایه ارائه خواهند شد.


این رویداد توسط دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سازمان غذا و دارو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت ایده‌بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر (به عنوان کارگزار رسمی تبادل فناوری وزارت بهداشت) برگزار می‌شود.


عناوین طرح‌های برگزیده به این شرح است:

" نمک فانکشنال؛ در مسیر پیشگیری از افزایش فشار خون"

" تولید پروتئین شیرین مزه مونلین در باکتری لاکتوکوکوس لاکتیس به روشی سالم جهت مصارف خوراکی"

"شناسایی سریع آفلا توکسین بااستفاده از روش الکتروشیمیایی بر پایه آنتی بادی"

" تولید کمپلکس معلق کننده ذرات در نوشیدنی و دوغ"

" ارزیابی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی ‌‍و ساختاری و حسی و زنده‌مانی پنیر فتای سین‌بیوتیک با استفاده از بتاگلوکان و بیفیدوباکتریوم طی دوره ماندگاری"

"انواع سوش پروبیوتیک لیوفلیزه شده بومی صنعتی با قابلیت تنظیم و طراحی کانت و زنده مانی مشخص برای نوشیدنی‌های لبنی و داروهای پروبیوتیک".

منبع ایسنا

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...