نسخه چاپی

قیامت فلسطینی‌ها در انتظار اسرائیل +عكس

عکس خبري - قيامت فلسطيني‌ها در انتظار اسرائيل +عکس

درگیری‌های صورت گرفته این روزها در سرزمین‌های فلسطینی میان گردان‌های مقاومت اسلامی و ارتش رژیم اسرائیل، بار دیگر نویسندگان و روزنامه‌نگاران اسرائیلی را بر آن داشته تا به بررسی توان مقاومت بپردازند.

به گزارش نما به نقل از ايران آباد، در حالي كه رژيم صهيونيسيتي با هزينه دو ميليارد دلاري ماليات دهندگان آمريكايي سيستمي موسوم به گنبد آهنين را براي رهگيري و هدف قرار دادن موشك‌هاي سبك شليك شده از غزه به سمت سرزمين‌هاي اشغالي 1948 ساخته است، اما نرخ رهيگري اين سيستم تاكنون از پنج درصد بيشتر نبوده است.

در حالي كه مقاومت اسلامي در فلسطين تاكنون تنها از موشك‌هاي دست‌ساز و در بهترين حالت از موشك‌هاي گراد با برد حداكثر 50 كيلومتر براي هدف قرار دادن اهداف خود استفاده كرده است، اما صهيونيست‌ها از قيامت فلسطيني‌ها واهمه دارند.

قيامت نامي است كه فلسطيني‌ها بر روي موشك‌هاي فجر 3 گذاشته‌اند، موشكي كه به زعم كارشناسان نظامي صهيونيست بردي معادل 75 كيلومتر دارد و در صورتي كه از شمال غزه شليك شود مي‌تواند منطقه وسيعي از مركز فلسطين كه بيشتر مراكز جمعيتي، سياسي، نظامي و اقتصادي اين رژيم در آن قرار دارد را هدف قرار داد.



منطقه «گوش دان» براي صهيونيست‌ها خط قرمز محسوب مي‌شود، اما اين خط قرمز در برابر خط قرمز مقاومت چيزي نيست كه نتوان آن را هدف قرار داد. بنابراين در صورت بروز هر گونه درگيري گسترده ديگر مانند نبرد 22 روزه، اين بار بايد شاهد بود تا موشك‌هاي قيامت يكي پس از ديگري در اين منطقه كه حدود چهار دهه است رنگ جنگ به خود نديده، فرود آيند.

بر اساس برآورد منابع اطلاعاتي و نظامي اسرائيلي گردان‌هاي قسام و گروهان‌هاي قدس هر دو از اين موشك‌ها در اختيار دارند، اما تعداد آن مشخص نيست. با توجه به اين مساله كه تاكنون گنبد آهنين صهيونيست‌ها نتوانسته در برابر موشك‌هاي شليك شده از غزه موفقيت چنداني از خود نشان دهد، به نظر مي‌رسد در برابر دست بلند مقاومت اسلامي نيز چاره‌اي جز تسليم نخواهد داشت.

حال بايد ديد مقاومت اسلامي فلسطين كي از اين داشته راهبردي خود استفاده خواهد كرد. سر جنگي 90 كيلويي اين موشك مي‌تواند هر ساختماني و يا تاسيساتي را از پاي درآورده و موازنه وحشت را به صورت قابل توجهي همچنان برقرار نگه دارد.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...