نسخه چاپی

شروع آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از دوره دانش‌آموزی

استاندار تهران گفت: باید آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از دوره‌های دانش‌آموزی شروع شود و تا زمان دانشجویی به صورت مستمر آموزش‌های پیشگیرانه ادامه داشته باشد.


به گزارش نما، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه جلسه مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) است که موجب پیشگیری از اعتیاد در کشور می‌شود.

اخبار اجتماعی -وی بیان داشت: با اجرای طرح نماد، توان فرزندان برای نه گفتن افزایش خواهد یافت و آموزش‌های لازم رادر جهت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کاهش مصرف مواد مخدر می‌آموزند.

استاندار تهران بیان داشت: برای اجرای طرح نماد حدود 10 دستگاه اجرایی و وزارتخانه از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمع شدند و با تمام قدرت نیز برای اجرای آن پای کار هستند.

محسنی‌بندپی اظهار داشت: در حال حاضر سند ائتلاف نظام مراقبت‌های اجتماعی دیده شده است و ما باید اقداماتی را انجام دهیم که مراقبت‌ها و مهارت‌های زندگی اجتماعی را بالا ببریم.

وی بیان داشت: باید در راستای کاهش اعتیاد در جامعه به صورت علمی و آموزشی وارد عمل شویم و اقدامات مداخله‌ای و درمانی در یک راستا انجام شود.

استاندار تهران یادآور شد: قطعا سلامت اجتماعی، روحی و روانی افراد آسیب دیده در اعتیاد برای ما حائز اهمیت است.

محسنی‌بندپی افزود: امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم این مسیر را به پیش ببریم و مابقی دستگاه‌ها هم در این خصوص کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر لجستیکی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها از جمله شورای شهر تهران هم همکاری لازم را در خصوص واگذاری مراکز بهاران، نداشتند و 6 ماه است که لایحه واگذاری این مراکز در صحن علنی شورا مطرح نشده است و این در حالی است که کلیت شورای شهر و مدیریت شهری نگاه مثبتی به این موضوع دارند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از دوره‌های دانش‌آموزی شروع شود و تا زمان دانشجویی به صورت مستمر آموزش‌های پیشگیرانه ادامه داشته باشد.

محسنی‌بندپی بیان داشت:‌تداوم در آموزش‌های پیشگیرانه موجب می‌شود که اثربخشی بیشتری داشته باشد و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز باشیم.

وی گفت: شهرداری در اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی وظیفه دارد و باید بر اساس قانون به این وظایف عمل کند.

استاندار تهران افزود: در خصوص مصوبات نیز بعضی از مصوبات شورای عالی مبارزه با مواد مخدر متاسفانه هنوز اجرایی نشده است و باید در این خصوص هم اقدامات لازم صورت بگیرد.

محسنی‌بندپی بیان داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران از برنامه‌های اولویت‌دار استو در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت گرفته و در حال حاضر توانایی و ظرفیت نگهداری 15 هزار معتاد را در استان تهران داریم و البته بعضی از مراکز نگهداری با مشکلاتی مواجه هستند که به زودی نسبت به رفع این مشکلات اقدام می‌شود.

وی افزود: در جلسه امروز در باره مشکلات مراکز نگهداری معتادین مانند مرکز ضیائیان و مشکل آب شرب آن اقداماتی صورت گرفته و به زودی نسبت به وصل آب شرب در این مجتمع نیز اقدام می‌شود.

استاندار تهران تاکید کرد: هزینه‌های بسیاری برای جمع‌آوری و نگهداری معتادین متجاهر از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود که امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم جلوی افزایش اعتیاد که اکنون دانش‌آموزان و دانشجویان ما را تهدید می‌کند، بگیریم.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: در همین راستا هم طرح یاریگران در مدارس استان تهران اجرایی شده و به در سال‌های آینده این طرح در تمامی مدارس کشور به سرانجام می‌رسد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش ، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز نقش به سزایی دارند.

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...