نسخه چاپی

چلسی- تاتنهام؛ استقبال شاگرد از استاد

تیم‌های لندنی چلسی و تاتنهام در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.


به گزارش نما، امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه استمفوردبریج دوباره هواداران چلسی از نزدیک ژوزه مورینیو را در خانه خواهند دید. تیم‌های لندنی چلسی و تاتنهام در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت و این نخستین حضور آقای‌خاص به استمفوردبریج به‌عنوان سرمربی تاتنهام است که بسیاری از هواداران چلسی بیش از هر تیم لیگ برتری دیگری از آن نفرت دارند. مایکل اولیور داور این بازی خواهد بود.
چلسی؛ فرانکی شاگرد زرنگ
اخبار ورزشی - نتایج چلسی در ماه‌های اخیر را که بررسی کنیم به عجایب زیادی برمی‌خوریم. بعد از فیفادی ماه نوامبر، چلسی فقط ۳ برد در لیگ برتر داشته که جالب است بدانید دوتای آن‌ها مقابل دو همشهری و رقیب دیرینه یعنی تاتنهام و چلسی بوده. ۵۰ درصد بازی‌های‌شان، یعنی ۷ بازی از ۱۴ دیدار اخیر را هم باخته‌اند. تیم فرانک لمپارد آنقدر باخته که حالا تاتنهام را در یک امتیازی خودش می‌بیند و حتی تیم‌هایی مثل شفیلدیونایتد، منچستریونایتد، ولورهمپتون و اورتون هم می‌توانند خیلی زود جای آن‌ها را در رده چهارم بگیرند. همه‌چیز وقتی به منچستریونایتد باختند بدتر شد. درست است که تصمیمات داوری آبی‌ها را اذیت کرد، اما تیم لمپارد هم عملکرد خوبی نداشت. لمپارد مشخصاً از شرایط دفاعی تیمش راضی نیست، چراکه در ۸ بازی آخرشان فقط یک کلین‌شیت مقابل برنلی داشته‌اند. به همین مقطع که نگاه کنیم متوجه عملکرد خوب‌شان در بازی‌های حیثیتی خواهیم شد. آیا لمپارد به استادش نشان می‌دهد که بهترین شاگرد او بوده؟ ۳ امتیاز این بازی بی‌شک برای چلسی حیاتی است و می‌تواند روی فصل بعدشان هم تأثیر بگذارد.
تاتنهام؛ سلام ژوزه به دوستان قدیمی
همیشه دوست داشته‌ایم یک دوربین خاص روی آقای‌خاص زوم کند و حرکاتش را به ما نشان دهد. رفتار او همیشه جالب و در بسیاری اوقات حاشیه‌ساز بوده. از دعوا‌های قدیمی با ونگر گرفته تا شوت کردن بطری آب و نشان دادن ۳ انگشتش برای یادآوری ۳ قهرمانی در لیگ برتر و در نهایت خواندن یادداشت‌های مربی حریف، اما در استمفوردبریج و در شرایط فعلی که خیلی از گذشته عاقلانه‌تر رفتار کرده، بیشتر منتظر خوش‌وبش خواهیم بود، تا بحث و دعوا. شاید در بازگشت به استمفوردبریج به‌عنوان مربی تیمی که قبلاً گفته بود هیچ‌وقت هدایتش را برعهده نخواهد گرفت، با استقبال منفی بسیاری از هواداران مواجه شود. حتی شاید هـو شدن او را بار‌ها بشنویم. ولی خیلی بعید است آقای‌خاص واکنش بدی به این مسئله نشان دهد. برای او فعلاً چیزی که اولویت دارد حفظ تاتنهام در شرایط خوب است. ۳ بازی اخیر را اسپرز برده و شانس فوق العاده خوبی برای رسیدن به رده چهارم دارد. اگرچه با محرومیت منچسترسیتی تیم پنجم هم به لیگ قهرمانان می‌رود، پایینی‌ها هم برای پایین کشیدن تاتنهام و چلسی برنامه دارند. ژوزه به دیدار دوستان قدیمی می‌رود و می‌خواهد با سری بالا استمفوردبریج را ترک کند. ورزشگاهی که هیچ‌وقت به‌عنوان مهمان در آن برنده نبوده.
آخرین جدال
دسامبر سال ۲۰۱۹ در بازی رفت فصل جاری وقتی فقط یک ماه از حضور مورینیو در تاتنهام گذشته بود، تیمش در خانه مقابل چلسی تن به شکست ۲ بر صفر داد. ویلیان که شاگرد محبوب آقای‌خاص در چلسی بود هردو گل آن بازی را به ثمر رساند.
آمار بازی
۵۵) در دیدار‌های لیگ برتری بین چلسی و تاتنها، کفه ترازو به سمت آبی‌ها سنگین است. ۲۹ برد نصیب چلسی شده و ۷ پیروزی هم تاتنهام داشته، در حالی که ۱۹ بازی مساوی شده است.
۳) اگر چلسی پیروز شود سومین برد متوالی‌اش مقابل تاتنهام خواهد بود که این اتفاق برای نخستین مرتبه از ماه مارس ۲۰۰۵ به بعد رخ می‌دهد. آن زمان ژوزه مورینیو مربی چلسی بود.
۱۴۰) فرانک لمپارد شاگرد باسابقه ژوزه مورینیو بوده است. او که ۱۴۰ مرتبه زیر نظر مورینیو در لیگ برتر بازی کرده، اگر تیمش پیروز شود اولین مربی پس از ژایم پاچکو مربی بوایستا در سال ۲۰۰۱ است که ۲ بازی ابتدایی‌اش در لیگ مقابل آقای‌خاص را می‌برد.
۵۰۰) اسپرز موفق شده ۴۹۹ بازی خارج‌از‌خانه را در سطح اول فوتبال انگلیس ببرد. اگر چلسی را شکست دهند هفتمین تیم بعد از لیورپول، آرسنال، منچستریونایتد، اورتون، استون‌ویلا و چلسی خواهند بود که به مرز ۵۰۰ برد می‌رسند.
۲) ژوزه مورینیو به نخستین پیروزی‌اش به‌عنوان مربی مهمان در استمفوردبریج می‌اندیشد. او در ۲ حضور قبلی‌اش همراه منچستریونایتد در استمفوردبریج شکست خورده.
یک) تاتنهام فقط یک بازی از ۳۳ بازی قبلی خارج‌از‌خانه‌اش مقابل چلسی را برده. در دیگر بازی‌ها ۲۱ شکست و ۱۱ تساوی داشته. تنها بردشان در استمفوردبریج آوریل ۲۰۱۸ با نتیجه ۳ بر یک رقم خورد.
۷) چلسی ۷ مرتبه در تمامی تورنمنت‌ها در خانه شکست خورده است. آمار بد قبلی‌شان به فصل ۱۹۸۶-۱۹۸۵ برمی‌گردد که ۸ بازی در استمفوردبریج را باختند.
۳) تاتنهام در حالی از ۵ بازی قبلی‌اش مقابل چلسی ۳ برد داشته که پیش از آن در ۲۳ بازی فقط یک برد کسب کرده و ۱۳ مرتبه هم از این همشهری‌اش شکست خورده بود.
۴) آبی‌های لندن در ۴ بازی آخرشان در لیگ برتر پیروز نشده‌اند. این بدترین آمار از دسامبر ۲۰۱۲ به بعد است که ۷ بازی را نبرده بودند.
۷۹) ژوزه مورینیو در دوران تاریخی‌اش روی نیمکت چلسی موفق شده ۷۹ بازی را در استمفوردبریج از رقبا ببرد.
مصدومان و محرومان
انگولو کانته، روبن لوفتوس‌چیک و مارکو فان‌خاینکل قطعاً نمی‌توانند چلسی را در دیدار با تاتنهام همراهی کنند. کریستین پولیشیچ، تمی آبراهام و آندریاس کریستنسن مهم شاید به این جمع اضافه شوند. هری کین، هئونگ مین سون و موسی سیسوکو غایبان نامدار تاتنهام هستند. خوان فویت هم وضعیت نامشخصی دارد.
ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: کپا، جیمز، زوما، رودیگر، آسپیلیکوئتا، مانت، جورجینیو، کواچیچ، ویلیان، پدرو و باتشوایی
تاتنهام: لوریس، تانگانگا، داوینسون، آلدرویرلد، دیویس، اوریه، اندومبله، وینکس، لوسلسو، برخواین و لوکاس

۱۳۹۸/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...