نسخه چاپی

انجام آزمایش كرونا ویروس برای افراد مشكوك در سریع ترین زمان ممكن

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: كیت تشخیص اختصاصی كرونا در اختیار ایران قرار گرفته و برای افراد مشكوك بدون تاخیر و در سریعترین زمان ممكن انجام می‌شود، اما اعلام بی مورد آمار كرونا مسئولیت بین المللی دارد.



به گزارش نما، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: از مردم می‌خواهیم به آمار‌های نادرست و شایعات توجه نکنند و آمار و اطلاعات دقیق را از وزارت بهداشت بگیرند، زیرا علایم بیماری ویروس کرونا بسیار شبیه بیماری‌های دیگر به خصوص آنفلوانزا ست و تشخیص دقیق این بیماری فقط با تست اختصاصی امکانپذیر است.

اخبار اقتصادی- وی گفت: کیت تشخیص این ویروس در هفته‌های اخیر تولید شده و در اختیار ایران نیز قرار گرفته است. انجام این تست زمان مشخصی لازم دارد و چیزی نیست که بتوانیم در انجام آن دستکاری کنیم، اما نمونه‌های مشکوک در سریعترین زمان ممکن که از آن سریعتر ممکن نیست به آزمایشگاه ارسال می‌شود و اگر در ساعات نصف شب نیز نمونه‌ها برسد به سرعت کار آزمایش انجام می‌شود.

وی گفت: کیت تشخیص این ویروس اکنون در اختیار دو آزمایشگاه ویژه در کشور قرار دارد. انجام این تست کار تخصصی است و اطلاعات همه افرادی که برای آن‌ها نمونه گیری می‌شود ثبت و در سریعترین زمان ممکن به مردم اعلام می‌شود.

۱۳۹۸/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...