نسخه چاپی

اولین واكنش احمدی نژاد به طرح سوال نمایندگان

رئیس‌جمهور با اشاره به اینكه اگر نمایندگانی از ملت بد عمل كنند ملت ایران خود با آنان برخورد خواهد كرد گفت: ملت عظیم ایران مانند یك رودخانه زلال تمام آلودگی‌ها و ناپاكی‌ها را خواهد شست.

به گزارش "نما" به نقل از سراج 24 ، ، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دومین اجلاس «وحدت و انسجام جوانان ایران اسلامی» با اشاره به اینکه مهمترین عامل وحدت ما انسان‌ها دو عامل مشخص است گفت: عنصر اول انسان بودن ما است. مهمترین لطف خدا به ما این است که ما را انسان خلق کرده است و مهمترین نقطه اشتراک جوامع بشری همین انسان بودن است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت انسان نامحدود است ادامه داد: انسان می‌تواند به چنان نقطه‌ای برسد که تجلی تمام زیبایی‌ها و صفات خداوند باشد و با اینکه خدا انسان را از خاک آفرید و در پایین‌ترین رتبه قرار داد اما این استعداد را در درون ما قرار داد تا به بالاترین رتبه و مرتبه دست پیدا کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ نقطه مشخصی برای صعود انسان وجود ندارد گفت: انسان‌ها همواره باید به دنبال حقیقت باشند و تنها راه حقیقت نیز رسیدن به انسان کامل است.

وی افزود: راه رسیدن به حقیقت بسته نیست این راه باز است و راه آن نیز راه انسان کامل است. کسی که تمام صفات خدای متعال در وجود وی متجلی شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: انسان اگر می‌خواهد خدا را ببیند باید انسان کامل را ببیند و اگر می‌خواهد به علم، حکمت و لطف دسترسی یابد باید به سراغ انسان کامل برود. انسان کامل بالاترین تجلی خداوند در عالم هستی است.

احمدی‌نژاد گفت: انسان کامل راه هدایت انسان است و انسان باید در مسیر او حرکت کند. انسان کامل اصلی‌ترین راه برای رسیدن انسان به کمال، انسانیت،‌ ایمان و پاکی است و تمام اینها بدون انسان کامل بی‌معناست.

وی افزود: انسان کامل مظهر علم خداست. مظهر مهربانی و لطف خداست. انسان کامل مظهر حکمت و زیبایی است. انسان کامل حکیم‌ترین، زیباترین و مهربانترین انسان عالم است. دسترسی به او آسان است چرا که خداوند او را خلق کرده و در کنار بشر قرار داده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان کامل متعلق به تمام انسان‌هاست. تنها راه کمال و پیشرفت حقیقی انسان و رسیدن به خدا انسان کامل است چرا که او متعلق به همه است، دلسوز همه است، ولی همه است.

وی افزود: در طول تاریخ شیطان و شیاطین بزرگترین سرمایه‌گذاری را برای منحرف کردن انسان از کمال و سعادت به کار گرفته‌اند و آن چیزی نیست جز دور کردن انسان از حقیقت و وجود انسان کامل است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هر ارزشی به واسطه وجود انسان کامل است گفت: کسی که در خارج از مسیر انسان کامل حرکت می‌کند محال است که بتواند به عدالت، مهربانی، عزت و زیبایی دسترسی پیدا کند. تمام نقطه ثقل و تلاش پیامبران الهی انسان کامل و آشنا کردن انسان با او بوده است. انسان کامل محور وحدت همه است. شما وضعیت دنیا را ببینید دائما در جنگ و جدال به سر می‌بریم. شما اگر از تک تک آنها آرزو و امید آنها را بپرسید عدالت و زیبایی را نام می‌برند اما امروز فرصت‌طلبی‌ها، ثروت‌اندوزی‌ها و خودخواهی‌ها انسان‌ها را از همدیگر دور کرده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه از نظر وی شیعه و سنی بی‌معناست گفت: مگر نه این است که همه ما به دنبال عدالت،‌ محبت، انسانیت و سعادتیم پس این مرزها برای چه به وجود آمده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در دنیا رهبران مختلفی در دنیا حکومت می‌کنند گفت: عده‌ای از آنها رهبران سیاسی هستند مانند رهبران آمریکا و عده‌ای دیگر نیز رهبران مذهبی و دینی هستند اما بدانید اگر هر رهبری به دنبال وحدت بین ملت‌ها نباشد برخلاف مسیر انسان کامل قدم برداشته‌اند و یک نوع طاغوت است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: محور اصلی و مشترک همه ما انسان کامل و انسان بودن است و تلاش برای رسیدن به انسان کامل است که ما را از نژاد و مرزهای جغرافیایی دور می‌کند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انسان کامل تجلی توحید، عشق، عدالت، خوبی و زیبایی است گفت: عنصر دیگری که همه ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد ایرانی بودن ماست. همه ما عاشق ایران هستیم. ای کاش زمانی فرا برسد که تمام اقوام ایرانی خود در زندگی روزمره‌شان با تمام زیبایی‌های فرهنگی خود و اخلاق زیبای انسانی از تمام اقوام همچون آذری‌ها، کرد‌ها، ترک‌ها و بلوچ‌ها در کنار هم باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران فقط یک جغرافیا یک کوه و یک دشت نیست گفت: ایران یک فرهنگ است. ایران یعنی عشق، توحید و عدالت. ایران یعنی صلح. یعنی برادری. یعنی اینکه تمام انسان‌ها باید برابر باشند.

«ایران یعنی ابوریحان و ایران یعنی مولوی و همه ما همواره با هم بوده‌ایم و صرف نظر از تفاوت‌های مذهبی و قومی از مرزهای فرهنگی حفاظت کرده‌ایم.»

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی‌ها قصد دارند تا با تند کردن فضا و ملتهب کردن آن ایران را تجاوز‌کار نشان دهند گفت: من در سفر خودم به نیویورک و در پاسخ به سوالات اینچنینی برخی از خبرنگاران گفتم ملت ایران هرگز اهل حمله و تجاوز نیست ملت ایران یک ملت فرهنگی است و شما در محاوره‌های آنان شعر و لطیفه را می‌بینید اما می‌دانید که ملت ایران همواره در دفاع خود را بسیار پیشرفته و قدرتمند در طول تاریخ نشان داده‌ است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث‌های مرتبط با بحث‌های حمله به ایران قدیمی شده است گفت: همه بدخواهان که خود را در مرکز قدرت جهانی می‌بینند و تمام بدخواهان در داخل کشور که غافلانه و خودخواهانه با آنها همراهی خواهند کرد بدانند که ملت ایران هرگز از رسیدن به انسان کامل و همچنین عزت دست برنخواهد داشت.

احمدی‌نژاد گفت: اگر هم برخی که به نمایندگی از ملت ایران در صحنه حضور دارند بد عمل کنند این ملت همانند یک رودخانه زلال تمام آلودگی‌ها، بد‌اخلاقی‌ها و خودخواهی‌ها را پالایش می‌کند و آن آلودگی‌ها را نیز پاک خواهد کرد.

وی افزود: ملت ایران به دنبال استقرار صلح و عدالت در سرتاسر جهان است و البته اولویت آن نیز ایران عزیز اسلامی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اندیشه ساختن ایران تبدیل به یک اندیشه عمومی در تمام این سرزمین شده است گفت: هدف اصلی ما استقرار عزت، انسانیت و سربلندی در تمام جهان است و جوانان ایران اسلامی عاشق انسان کامل تا زمان استقرار آن هستند.

«من ایمان دارم که جوانان ایران اسلامی بدون توجه به موانع موجود و با جدیت و پاکی ایران را خواهند ساخت. جوانان ما امروز خود را باور کرده و راه کمال را پیدا کردند.»

احمدی‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه هیچ ملتی نمی‌تواند منتظر دیگران باشد گفت: من ایمان دارم که جوانان این سرزمین تمام تلاش خود را برای رسیدن به سعادت و عدالت به کار خواهند گرفت.

۱۳۹۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...