نسخه چاپی

مجلس نو از امروز باید شروع به كار كند

با دعوت از تمامی متخصصین و دلسوزان باید كه فعالیت مجلس نو از همین امروز آغاز شود زیرا در این چهار سال پیش رو باید به اندازه چندین دهه كار كرد تا فرصت های از دست رفته و زیان های وارد شده به كشور جبران شود، پس هر روز و ساعت ارزشمند است.


به گزارش نما، با پیروزی قاطع نیروهای انقلابی در اکثر حوزه های انتخابی در سراسر کشور و رکورد تاریخی ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران با سرلیستی دکتر قالیباف اینک میتوان مجلس یازدهم را «مجلس نو» نامید. و این آغاز راه جهاد است.

اخبار سیاسی - متاسفانه طی دهه های گذشته بجز مواردی اندک در بقیه موارد مجلس نتوانست که کارکرد مطلوب پیش بینی شده خود را در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارد. جایگاه ویژه مجلس در بحث قانون‌گذاری و نظارت بر اجرا در کنار قدرتی که توسط قانون در اختیار نمایندگان قرار گرفته است میتوانست که با شتابی مقبول کشور را به سمت رشد و توسعه و گذر از بزنگاه‌های حساس تاریخی هدایت کند ولی بنا به دلایلی که هرکدام میتوانند موضوع ساعت ها بحث و گفتگو باشند نتوانست به وظیفه خود عمل کند.

گره های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نمونه بارز ضعف مجلس در بکارگیری توان و اختیارات خود در عرصه حیات سیاسی کشور است.

عدم وجود شفافیت در طرح موضوعات، جهت گیری های خارج از اولویت منافع ملی، وابستگی به انواع کانون ها، عدم شجاعت، باتلاقی به نام فساد و متاسفانه سقوط برخی از نمایندگان در این مهلکه، نگاه قومی، قبیله ای و منطقه ای در موضوعات ملی و چندین مورد دیگر که به مانند زخم هایی بر پیکر مجلس نشسته و موجب خونریزی و ضعف این تن رنجور است.

چنین مجلس ناکارمدی با تزریق یأس در جامعه باعث شده که علاوه بر سکون و رکود در رشد کشور در جمیع عرصه ها، مردم را به ورطه ناامیدی از کل سیستم سوق دهد.

«اعتقاد به تغییر در گذر زمان» یکی از ارکان امید به توسعه و رشد در یک اجتماع است. اجتماعی که امید خود را به تغییر شرایط به نفع مردم از دست بدهد و یا ایستایی را سرنوشت محتوم خود بپندارد محکوم به توقف و پوسیدگی است.

برای حفظ حیات یک جامعه باید که حرکت تغییرات در مسیر رشد همه جانبه آن اجتماع بصورت متداوم و پیوسته ادامه داشته باشد، هرگونه توقف و یا کندی در این حرکت باعث میشود که آن اجتماع نسبت به جوامع دیگر احساس عقب ماندگی کرده و موج ناامیدی آن جامعه را فرا بگیرد. علاوه بر ناامیدی اجتماعی نیروهای سیاسی آن کشور نیز در دوره های بعد باید که توان مضاعفی را صرف کنند تا کم کاری نیروهای قبل را جبران کنند. حال اگر این کم کاری مدت طولانی تری مستقر بوده فشار مضاعف تری بر نیروهای جدید وارد خواهد شد. در این برهه است که تنها تلاش پاسخگو نیست بلکه باور به توانستن و جبران در کنار تلاش و کوشش مورد نیاز است.

«جهاد» در مقطع کنونی همین تلاش مزین به باور است.

باور به این موضوع که با علم به تمام کاستی ها، کم کاری ها، مشکلات، دشمنی ها، خیانت ها و خرابکاری ها، همچنان میتوان تغییر را آغاز کرد. باور به این موضوع که فرصت های بسیاری را از دست داده ایم ولی توان جبران در ما هست. کافی است که از یک نقطه شروع کنیم.

امروز با مشاهده نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی میتوانیم بگوییم که جامعه اولین نقطه شروع این تغییرات را به ما نشان داد. اولین و اصلی ترین نقطه ای که آینده کشورمان و جایگاه ما در عرصه بین المللی را تعیین خواهد کرد.

پس باید که از همین امروز جهاد را آغاز کنیم. فرصت را باید غنیمت بشماریم تا هم به خودمان و هم به اجتماع نشان دهیم که صدای درخواست آنان برای تغییرات را شنیدیم.

بابک خوشبخت قوجه بیگلو

مدرس و محقق فرهنگی و سیاسی

جمعیت پیشرفت و عدالت استان اردبیل

۱۳۹۸/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...