نسخه چاپی

واكنش به ابهامات به‌وجود آمده درباره وضعیت تعطیلی سینماها

سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد رئیس شورایعالی اكران در واكنش به ابهامات به‌وجود آمده درباره وضعیت تعطیلی یك هفته‌ای سینماهای كشور به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس كرونا، توضیحاتی ارائه كرد.


به گزارش نما، عصر روز گذشته بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از «تعطیلی کلیه برنامه‌های سینمایی و هنری کشور تا پایان هفته» به منظور «پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری و صیانت از سلامت آحاد جامعه» خبر داد.

اخبار فرهنگ و هنر - پیرو انتشار این اطلاعیه خیلی زود خبر «تعطیلی سالن‌های سینما» در بسیاری از رسانه‌ها منعکس شد و بخش‌های خبری رسانه ملی نیز این خبر را مخابره کردند. این با واکنش غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش مواجه شد که در گفتگویی اعلام کرد اطلاعیه وزارت ارشاد شامل «اکران سینماها» نمی‌شود و بلیت‌فروشی فیلم‌ها طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

در این میان برخی پردیس‌های سینمایی مستقلاً با صدور اطلاعیه اعلام کردند که تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.
سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و رئیس شورایعالی اکران، در واکنش به این فضای خبری و ابهامات به‌وجود آمده درباره مصداق بیانیه وزارت ارشاد، گفت: ما در سازمان سینمایی، پیرو اعلام نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقاضی تعطیلی سینماهای کشور تا پایان هفته جاری هستیم ولی از آنجایی که می‌خواهیم این اتفاق در فرآیند تصمیم‌گیری صنفی اتفاق بیفتد، به مدیرکل نمایش سازمان پیشنهاد کرده‌ایم (یکشنبه) در جلسه شورای صنفی نمایش این موضوع را با تأکید بر پیشنهاد ارشاد مبنی‌بر تعطیلی مطرح کند.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای متشکل از انجمن سینماداران، انجمن پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان عضو شورای صنفی نمایش، نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری خواهند کرد.

طباطبایی‌نژاد با تأکید مجدد بر اینکه «پیشنهاد سازمان سیمایی تعطیلی سینماها تا پایان هفته است» ادامه داد: به دلیلی رعایت حداکثر شرایط ایمنی برای مردم و مخاطبان سینما بهتر است که این تصمیم گرفته شود.

این مدیر سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعیه امروز وزارت ارشاد در زمینه «تعطیلی سینماها» الزام آور نبوده است هم توضیح داد: خیر. آن اطلاعیه جنبه پیش‌دستانه‌ در راستای اعلام نظر وزارت ارشاد داشته است، اما ترجیح می‌دهیم تصمیم‌گیری درباره تعطیلی سینماها از مسیر صنفی

۱۳۹۸/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...