نسخه چاپی

محمود الفت در گفتگو با نما:

وظیفه نظارتی مجلس مهم‌تر از قانونگذاری است

عکس خبري -وظيفه نظارتي مجلس مهم‌تر از قانونگذاري است

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: : برای مجلس وظیفه نظارتی مهم‌تر از قانونگذاری است. این نظارت بر تمامی دستگاه‌های دولتی است كه تحقیق و تفحص را هم شامل می‌شود. مجلس از طریق نظارت می‌تواند اعتماد را به مردم برگرداند.

محمود الفت، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص چگونگی تقویت اعتماد ملی توسط مجلس گفت: با توجه به مطالبات مردمی مجلس می‌تواند با کارآمدی خودش اعتماد ملی را جبران کند و اعتماد را به مردم برگرداند.
وی با تأکید بر مستقل بودن مجلس و قوه مقننه تصریح کرد: مجلس و قوه مقننه بر اساس استقلالی که دارد می‌تواند مستقل عمل کند. مجلسی که زیر بلیط دولت باشد و دولتمردان بر آن تسلط داشته باشند مجلسی خواهد شد که به خاطر وزرا تخطی می‌کند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در همدان اظهار کرد: مجلس برای جلب اعتماد مردم باید مطالبات و خواسته‌های مردم را اِعمال و سعی کند استقلالش را حفظ کند.
وی بر دقت بر لوایح و طرح‌ها در مجلس تأکید کرد.
الفت در خصوص وظیفه نظارتی مجلس خاطرنشان کرد: برای مجلس وظیفه نظارتی مهم‌تر از قانونگذاری است. این نظارت بر تمامی دستگاه‌های دولتی است که تحقیق و تفحص را هم شامل می‌شود. مجلس از طریق نظارت می‌تواند اعتماد را به مردم برگرداند.
وی پیرامون تأثیر قانونگذاری بر افزایش اعتماد ملی گفت: ما قانون‌های بر زمین مانده بسیاری داریم که مجلس باید پیگیر اجرای آنها توسط دولت شود.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون راه‌های فراری را گذاشته است که باید این راه‌های فرار بسته شوند.
وی در پایان گفت: مجلس باید در بحث عوامل فسادزا و خلاءهای قانونی که با مفاسد پر شده‌اند و افراد سودجویی که قوانین را دور می‌زنند ورود پیدا کند و راه‌های فرار را ببندد و خلاءها را پر کند.

۱۳۹۸/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...